Graphic Design (4 years, Bachelor of Arts)

Description

The ‘Graphic Design’ program provides students with the knowledge required to develop creative skills across a wide range of media, including print, interactive media, 3D design and motion graphics. Students also gain key professional skills in visual and conceptual problem solving, project planning and time management, as well as an understanding of the need for continuous learning in a fast-changing field.

Employment Opportunities

Graphic Design consultancies, Web Design, Instruction, Illustration, Typography, Advertising, Public Relations, Media organizations, Media Production and Publishing.

Program Outline



Οι φοιτητές/τριες του προγράμματος «Γραφικές Τέχνες» πρέπει να συμπληρώσουν τις πιο κάτω πιστωτικές μονάδες/ECTS για την απόκτηση του πτυχίου:



Δομή Προγράμματος Π. Μονάδες ECTS
Μαθήματα Πρώτου Χρόνου 30 60
Μαθήματα Δεύτερου Χρόνου 30 60
Μαθήματα Τρίτου Χρόνου 30 60
Μαθήματα Τέταρτου Χρόνου 30 60
Σύνολo Πιστωτικών Μονάδων/ECTS 120 240


Μαθήματα Πρώτου Χρόνου 30 Π. Μονάδες 60 ECTS
Πρώτο Τετράμηνο 15 30
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
ENA102 English for Art and Design III 3 6
GRA100 Βασικές Γνώσεις Ηλεκτρονικών Υπολογιστών για τις Τέχνες 3 6
GRA122 Μεθοδολογία Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Ιδεών 3 6
GRA181 Αρχές Σχεδιασμού και Σύνθεσης 3 6
GRA191 Τεχνικές Σχεδίου 3 6
Δεύτερο Τετράμηνο 15 30
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
GRA120 Ιστορία Τέχνης και Πολιτισμού I 3 6
GRA195 Τυπογραφία I 3 6
GRA198 Στοιχεία Ζωγραφικής και Θεωρία Χρώματος 3 6
GRA220 Φωτογραφία Ι 3 6
N/A Μάθημα Ελεύθερης Επιλογής 3 6


Μαθήματα Δεύτερου Χρόνου 30 Π. Μονάδες 60 ECTS
Τρίτο Τετράμηνο 15 30
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
GRA200 Ιστορία Τέχνης και Πολιτισμού ΙΙ 3 6
GRA203 Τυπογραφία ΙΙ 3 6
GRA212 Σχέδιο Φιγούρας και Ανατομίας 3 6
GRA243 Σχεδιαστικές Εφαρμογές στον Η/Υ 3 6
GRA245 Μάρκετινγκ για Σχεδιαστές 3 6
Τέταρτο Τετράμηνο 15 30
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
GRA204 Ιστορία των Γραφικών Τεχνών 3 6
GRA205 Σχεδιασμός Εταιρικής Ταυτότητας 3 6
GRA206 Γραφικές Τέχνες Ι 3 6
GRA232 Τρισδιάστατος Σχεδιασμός 3 6
N/A Μάθημα Ελεύθερης Επιλογής 3 6


Μαθήματα Τρίτου Χρόνου 30 Π. Μονάδες 60 ECTS
Πέμπτο Τετράμηνο 15 30
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
GRA306 Τυπογραφία ΙΙΙ 3 6
GRA307 Γραφικές Τέχνες ΙΙ 3 6
GRA308 Εμπορική Εικονογράφηση 3 6
GRA309 Σχεδιασμός Ψηφιακών Τρισδιάστατων (3Δ) Μοντέλων 3 6
GRA331 Οπτική Επικοινωνία 3 6
Έκτο Τετράμηνο 15 30
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
GRA322 Σχεδιασμός Εντύπου Ι 3 6
GRA323 Σχεδιασμός Συσκευασίας 3 6
GRA325 Μέθοδοι Έρευνας και Επαγγελματικές Πρακτικές 3 6
GRA332 Τεχνικές Ψηφιακών Μέσων 3 6
GRA341 Εφαρμογές και Προετοιμασία Τυπώματος 3 6


Μαθήματα Τέταρτου Χρόνου 30 Π. Μονάδες 60 ECTS
Έβδομο Τετράμηνο 15 30
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
GRA400 Κινούμενα Γραφικά Ι 3 6
GRA401 Σχεδιασμός Ιστοσελίδας Ι 3 6
GRA413 Γραφικές Τέχνες ΙΙΙ 3 6
GRA450 Πτυχιακή Εργασία 3 6
N/A Μάθημα Επιλογής Κατεύθυνσης 3 6
Όγδοο Τετράμηνο 15 30
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
GRA404 Πρακτική Άσκηση 3 6
N/A Μάθημα Επιλογής* 3 6
N/A Μάθημα Επιλογής* 3 6
N/A Μάθημα Επιλογής* 3 6
N/A Μάθημα Ελεύθερης Επιλογής 3 6
Major Electives 12 24

Οι φοιτητές/τριες καλούνται να επιλέξουν τέσσερα (4) μαθήματα από μία (1) από τις δύο ακόλουθες Κατευθύνσεις.

Ο/η φοιτητής/τρια που δεν επιθυμεί να επιλέξει τέσσερα (4) μαθήματα από μία (1) Κατεύθυνση, αλλά επιθυμεί να επιλέξει μαθήματα και από την άλλη Κατεύθυνση, δύναται να το πράξει με τη συναίνεση του/της ακαδημαϊκού/ής του/της συμβούλου.

Κατεύθυνση Κινούμενων Γραφικών 12 24
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
GRA340 Σύγχρονα Θέματα Τέχνης 3 6
GRA407 Θεωρία και Σχεδιασμός Κόμικς 3 6
GRA408 Τρισδιάστατα (3D) Κινούμενα Σχέδια 3 6
GRA411 Ήχος και κίνηση 3 6
GRA412 Σχεδιασμός και Τεχνολογίες Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης 3 6
GRA414 Κινούμενα Γραφικά ΙΙ 3 6
GRA420 Φωτογραφία ΙΙ 3 6
Κατεύθυνση Έντυπης και Ψηφιακής Επικοινωνίας 12 24
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
GRA340 Σύγχρονα Θέματα Τέχνης 3 6
GRA402 Σχεδιασμός Ιστοσελίδας ΙΙ 3 6
GRA406 Σύγχρονα Θέματα στις Γραφικές Τέχνες 3 6
GRA407 Θεωρία και Σχεδιασμός Κόμικς 3 6
GRA412 Σχεδιασμός και Τεχνολογίες Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης 3 6
GRA420 Φωτογραφία ΙΙ 3 6
GRA422 Σχεδιασμός Εντύπου ΙΙ 3 6



Objectives & Outcomes

Γενικοί Στόχοι
  • To develop the student’s capacity to think, write and speak effectively and creatively.
  • To develop an appreciation of and respect for social, moral, and ethical values as the foundation of one’s relationship to others and one’s responsibilities to community and country.
  • To develop the student’s analytical, decision-making and communication competencies together with those qualities of self reliance, responsibility, integrity and self-awareness which will promote personal achievement and contribution to organizations.
  • To build breadth of perspective through the general education requirements and provide sufficient specialization to meet basic professional and career requirements.
  • To provide the student with the basic requirements for academic and/or career advancement.
Συγκεκριμένοι Στόχοι
  • To develop the creative and manipulative ability of students necessary for professional standard of work and the potential for future employment within the subject area.
  • To initiate and develop professional working attitudes and methods, making students aware of their personal ability and responsibility to others.
  • To provide students with knowledge of the historical, social and theoretical contexts of design and how they can be linked to everyday design solutions.
  • To develop visual and other communication skills which will enable students to confidently enter and work within the varied nature of the profession.
  • To develop students cultural, social and commercial awareness enabling them to identify and apply their specialist design function in the broader context of field, community and business activities.
  • To prepare students for further education in Graphic Design and Advertising or related fields.
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Upon successful completion of the course, students should be able to:

 

  • Demonstrate their understanding of the philosophical, historical and socio-cultural framework of art and design practice.
  • Demonstrate their understanding and skilful use of the elements and principles of visual design
  • Apply problem solving techniques across a wide range of media, such as print based design, interactive media, 3D design and motion design
  • Apply aesthetic sensibilities into their works and explore ways to balance between formal theories with practical applications.
  • Use design processes and principles to create visual products that successfully convey a specific message to a targeted audience.
  • Balance a thorough knowledge of software/hardware techniques with creative/conceptual/critical thinking and innovative approaches to various design problems.
  • Use software technology in the design process and be constantly updated with graphic design software.
  • Work independently and appropriately manage allocating time for each project.
  • Compete successfully in the design industry by producing a portfolio of professional quality.
  • Integrate their classroom learning into the professional design industry.
  • Effectively present their ideas, works, and services to prospective clients.
  • Approach design solutions with an authentic and personalized visual style that illustrates the student’s strengths and interests.
  • Define and integrate an understanding of the role that artists and designers have in today’s world, whilst creatively contribute to the area.

You may also be interested in

Alumni Profiles

Chrissie Michael

Program of Study: Graphic Design (Bachelor of Arts)

Year of Graduation: June 2008

Working as: Freelance graphic designer

“My experience at European University Cyprus changed my life as I was introduced to the tools I needed in order to become the designer that I am today. I also had the pleasure of making international Read more

Maria Hadjinicolaou

Program of Study: Graphic Design (Bachelor of Arts)

Year of Graduation: 2010

Working as: Freelance graphic designer, Family Business

“I am currently working for our family business, and as a freelance graphic designer which has proved to be an exciting challenge. Through my years studying at EUC, I developed the confidence, skills Read more

Victoria Constantinou

Program of Study: Graphic Design (Bachelor of Arts)

Year of Graduation: 2011

Working as: Freelance Graphic designer

Το ΕΠΚ ήταν κάτι περισσότερο από εμπειρία για μένα, ήταν ένα μάθημα ζωής. Είχα την ευκαιρία να διδαχθώ από ανθρώπους ταλαντούχους και καταξιωμένους στον χώρο της γραφιστικής τέχνης. Έλαβα γνώσεις οι Read more

Careers & Employment

Description of Profession

A Graphic designer is mainly dealing with the study, formation and appearance of advertising material editing all kinds of printing work. He/ She creates artworks for printing and reproduction of various products and services. One originally captures an idea and turns it into an image. This picture may accompany an ad (in electronic or paper format), or it can be a design on cloth, or a logo. Graphic Designers also undertake the creation and editing of the production of various corporate identity material such as cards, letterheads, envelopes, covers and posters.

 

Job Skills

  • Creativity
  • Organization & Efficiency
  • Critical Thinking
  • Patience
  • Technical skills
  • Fantasy
  • IT Literate
  • Communication skills

 

Sectors of Employment

  • Advertising
  • Publishing
  • Media
  • Industrial Design
  • Animation
  • Recreational
  • Social media

 

Career Options

  • Graphic Designer
  • Industrial designer
  • Packaging Designer
  • Animation Designer
  • Freelance Designer

 

Further Studies

  • A Master Degree in Visual Arts in Education enables Graphic Design graduates to secure positions in education by training students in arts.

 

EUC Internship Program

The Career Center Internship Program enables third and fourth-year students with high academic standing to work for a period of three months in positions corresponding their field of studies. The program enriches the curriculum of each participant, since they acquire work experience and a Personal Assessment report from the organization in which he/she is placed. Organizations that participated in the program in which students were placed are:

 

  • Gnomi ltd.
  • GrantXpert Consulting Ltd
  • Pancyprian Volunteerism Coordinative Council
  • Penta Marketing Art
  • Olympion High School
  • TFI Markets
  • Zebra Consultants Ltd

 

Job Search Engines

 

 

University of Europe
Laureate Digital