Education Leadership (18 months, Master of Arts)

Description

The ‘Education Leadership’ program aims to develop essential knowledge and skills in the theory and practice of management and leadership in education. Students are expected to attain competence across a spectrum of relevant subject areas and themes, including innovation in schools; education and technology; communication and conflict resolution; organizational culture and resource management; public policy; systems of inspection and review; and the philosophy of leadership in education.

Employment Opportunities

School Administration and Management, Policy Making, Think Tanks, Research.

Program Outline





Degree Requirements Credits ECTS
Core Courses 6 16
Specialization Courses 9 30
Elective Courses 9 24
Master Thesis 6 20
Total Requirements 30 90


Core Courses 6 Credits 16 ECTS
Code Course Title Credits ECTS
EDG599 Educational research methodology 3 10
EDG609 Socio-cultural educational issues 3 6


Specialization Courses 9 Credits 30 ECTS
Code Course Title Credits ECTS
EDG610 Educational Management and School Organisation Management 3 10
EDG612 School improvement 3 10
EDG613 Leadership in Education 3 10


Elective Courses 9 Credits 24 ECTS

Επιλογή τριών (3) μαθημάτων

Code Course Title Credits ECTS
EDG605 Comparative Education 3 8
EDG608 Contemporary issues in Education Leadership 3 8
EDG615 Human Resource Management 3 8
EDG616 Evaluation of Educational Work 3 8
EDG617 Introducing Innovations in Education 3 8
EDG618 Quality Assurance in the School Unit 3 8
EDG627 Educational Policy 3 8
EDG629 Multicultural Education 3 8
N/A Elective course from the available Elective courses from another programs of MA Education Sciences 3 8


Master Thesis 6 Credits 20 ECTS

Διπλωματική Εργασία ή Επιλογή Δύο Μαθημάτων

Code Course Title Credits ECTS
EDG695 Master Thesis 6 20
Research Courses 6 20

Επιλογή ενός (1) Μαθήματος Έρευνας:

Code Course Title Credits ECTS
EDG681 Quantitative Research approaches for Education Sciences 3 12
EDG682 Qualitative Research Approaches for Education Sciences 3 12
N/A One Elective Course 3 8



* Οι επιλογές των μαθημάτων γίνονται με τη σύμφωνη γνώμη του ακαδημαϊκού συμβούλου.


Objectives & Outcomes

General Objectives

Ο κλάδος αποσκοπεί στα ακόλουθα:

  • Στην προσφορά ενός ολοκληρωμένου προγράμματος για την Εκπαιδευτική Διοίκηση.
  • Στην προσφορά γνώσεων και δεξιοτήτων και τη δημιουργία προϋποθέσεων που θα επιτρέψουν στους φοιτητές να αναδειχθούν σε στελέχη / ηγέτες της εκπαίδευσης.
  • Στην προσφορά γνώσεων και δεξιοτήτων στο πεδίο της έρευνας της Εκπαιδευτικής Διοίκησης και Ηγεσίας.
Specific Objectives

Ο κλάδος στοχεύει στα ακόλουθα:

  • Στην προετοιμασία των φοιτητών για αποτελεσματική οργάνωση και διοίκηση των σχολείων και της εκπαίδευσης.
  • Στην προετοιμασία διοικητικών στελεχών της εκπαίδευσης οι οποίοι να δρουν δημιουργικά και παραγωγικά.
  • Στην ενίσχυση των γνώσεων και των δεξιοτήτων των φοιτητών για τη διεξαγωγή, μελέτη και κριτική αξιολόγηση ερευνητικών σχεδίων και μοντέλων έρευνας στον τομέα της Εκπαιδευτικής Διοίκησης και Ηγεσίας, ώστε να ασκήσουν δυναμικά το ρόλο τους ως εκπαιδευτικοί ηγέτες και ερευνητές με διεθνή εμβέλεια.
  • Στην προικοδότηση των φοιτητών με γνώσεις, στάσεις και δεξιότητες για προσφορά υπηρεσιών στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα. 
Learning Outcomes

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι φοιτητές/τριες αναμένεται να είναι ικανοί/ες να:

  • Σχεδιάζουν, εκπονούν και παρουσιάζουν μικρής ή μεγάλης κλίμακας εκπαιδευτική έρευνα.
  • Αναλύουν και να αξιολογούν ερευνητικές εργασίες ποσοτικής και ποιοτικής προσέγγισης από το χώρο της Εκπαιδευτικής Διοίκησης.
  • Εκπονήσουν μεταπτυχιακή εργασία σε εξειδικευμένο θέμα Εκπαιδευτικής Διοίκησης.
  • Αναλύουν και εξηγούν  τη σχέση φιλοσοφίας και παιδείας ή να κατανοήσουν θεσμούς, διαδικασίες και αποτελέσματα των σύγχρονων εκπαιδευτικών συστημάτων από κοινωνιολογική άποψη ή να εξετάσουν τις θεωρίες και τα ερευνητικά ευρήματα της επιστήμης της εκπαιδευτικής ψυχολογίας και να εφαρμόζουν διάφορες ψυχολογικές θεωρίες στην εκπαιδευτική πράξη ή να αναπτύξουν  στάσεις ως  εκπαιδευτικοί, που είναι απαραίτητες για να ανταποκριθεί κανείς με επάρκεια στην πολιτισμική διαφορετικότητα.
  • Αναπτύξουν μια ευρεία αντίληψη του εκπαιδευτικού οργανισμού ως κοινωνικού συστήματος, να αντιληφθούν το δυναμικό περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί το σχολείο και το εκπαιδευτικό σύστημα και να εξοικειωθούν / αναλύουν βασικές λειτουργίες της διοίκησης και πώς αυτές μπορούν να εφαρμοστούν στο επίπεδο της σχολικής μονάδας.
  • Γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά στοιχεία της ηγετικής συμπεριφοράς, να κατανοήσουν τις πτυχές του φαινομένου της εκπαιδευτικής ηγεσίας σε σχέση με τη μικροκοινωνία του σχολείου και να συνδέσουν την ηγεσία με την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής μονάδας.
  • Αποκτήσουν γνώσεις στις περιοχές της παρώθησης, της διαχείρισης συγκρούσεων, της επιτυχούς επικοινωνίας, του οργανωτικού κλίματος/κουλτούρας και της διαχείρισης ανθρώπινων και υλικοτεχνικών πόρων.
  • Αντιληφθούν την ανάγκη εισαγωγής καινοτομιών σε έναν εκπαιδευτικό οργανισμό για τη συνεχή βελτίωσή του, περιγράφουν τα στάδια της επιτυχημένης εισαγωγής καινοτομιών και να συνειδητοποιήσουν το ρόλο του εκπαιδευτικού, και ιδιαίτερα του διευθυντή της σχολικής μονάδας, στην εισαγωγή καινοτομιών στα σχολεία.
  • Κατανοούν τις βασικές αρχές της εκπαιδευτικής πολιτικής, διακρίνουν τη διαφορά μεταξύ θεωρητικής διάστασης και πρακτικής εφαρμογής της, αναγνωρίζουν τις «ομάδες πίεσης» που επηρεάζουν τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής στην Κύπρο και σκιαγραφούν κριτικά τα βασικά γνωρίσματα του διεθνούς εκπαιδευτικού λόγου.
  • Διακρίνουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα του σχολικού οργανισμού, γνωρίσουν θεωρητικά μοντέλα βελτίωσης της σχολικής αποτελεσματικότητας, καθώς να μελετήσουν τα πορίσματα ποσοτικών και ποιοτικών ερευνών, που μελετούν τους παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα ενός οργανισμού και τη διαδικασία βελτίωσης της σχολικής αποτελεσματικότητας.
  • Χρησιμοποιούν την τεχνολογία ως μέσο διοικητικής οργάνωσης και εκσυγχρονισμού της σχολικής μονάδας.  

You may also be interested in

Alumni Profiles

Michael Orthodoxou Andri

Program of Study: Education Leadership (Master of Arts)

Year of Graduation: 2008

Working as: Teacher, High School

Η εμπειρία μου στο ΕΠΚ επηρέασε πολύ θετικά την επαγγελματική μου ανέλιξη. Με τον μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών που απέκτησα μου δόθηκε η ευκαιρία για προαγωγή. Επιπλέον, νιώθω μεγάλη προσωπική Read more

Christiana Pieroulli Pishia

Program of Study: Education Leadership (Master of Arts)

Year of Graduation: 2010

Working as: Assistant Director of Primary Education, Ministry of Education and Culture

Η ποιοτική εκπαίδευση, η οποία παρέχεται στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΕΠΚ), μεγιστοποίησε τα ακαδημαϊκά μου προσόντα και εμπλούτισε τις ικανότητές μου στην Εκπαιδευτική Ηγεσία. Στο πλαίσιο των Read more

Maria Lili Nicolaou

Program of Study: Education Leadership (Master of Arts)

Year of Graduation: 2011

Working as: Teacher for Computers, Secondary Education

“H εμπειρία που απέκτησα σπουδάζοντας για δυο χρόνια ως φοιτήτρια στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, ήταν ιδιαίτερα σημαντική και ίσως καθοριστική για τη ζωή μου. Η φοίτησή μου στο ΕΠΚ υπήρξε Read more

George Maymaris

Program of Study: Education Leadership (Master of Arts)

Year of Graduation: 2011

Working as: Philologist

Υπηρετώ στη θέση του Β.Δ. Αλλά είναι σαφές ότι οι συζητήσεις, οι διαλέξεις, οι συνεδρίες, οι εργασίες και η όλη τριβή στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, τόνωσαν την αυτοπεποίθησή μου και με Read more

Careers & Employment

Η εκπαιδευτική ηγεσία συνδυάζει το ρόλο της διοίκησης και της ηγεσίας. Ο εκπαιδευτικός ηγέτης στηρίζει το βασικό έργο του εκπαιδευτικού οργανισμού, που είναι η διδασκαλία και η μάθηση η οποία αποτελείται σε τρεις κατηγορίες πρακτικών, οι οποίες αναβαθμίζουν τα επιτεύγματα των μαθητών:

α) τον ορισμό της αποστολής του σχολείου

β) τη διαχείριση του εκπαιδευτικού προγράμματος

γ) τη βελτίωση του σχολικού κλίματος

 

Ο ηγέτης μιας εκπαιδευτικής μονάδας προσανατολίζει την επίτευξη των επιθυμητών στόχων αναπτύσσοντας ένα όραμα, που περιστρέφεται γύρω από ηθικές και επαγγελματικές αξίες. Δίνει επίσης  έμφαση στη σωστή διοίκηση και συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων.

Ταυτόχρονα μεριμνάει για την επαγγελματική επιμόρφωση, τη βελτίωση της ποιότητας και την αναβάθμιση της ικανότητας του ατόμου στην υπηρεσία, ενθαρρύνοντας τη συμμετοχή στην επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη του κάθε εκπαιδευτικού και τη διάχυση καλών πρακτικών.

 

Δεξιότητες

  • Διοίκηση και Ηγεσία
  • Επικοινωνιακές Δεξιότητες
  • Οραματιστής και Ενεργητικός
  • Επιμονή και Επινοητικότητα
  • Ερευνητική Προσέγγιση
  • Καινοτόμα Αντιμετώπιση
  • Υποδειγματική Συμπεριφορά
  • Συναισθηματικά Αναπτυγμένη Νοημοσύνη

 

Τομείς Εργοδότησης

  • Εκπαίδευση
  • Δημόσια & Ιδιωτική Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
  • Έρευνα
  • Μη Κερδοσκοπικός Τομέας

 

Επιλογές Σταδιοδρομίας

  • Διευθυντής Σχολικής μονάδας
  • Ερευνητής
  • Ελεύθερος Επαγγελματίας
  • Υπεύθυνος σε Πολιτιστικά Ιδρύματα η Ιδρύματα Φροντίδας

 

Μεταπτυχιακές / Επαγγελματικές Σπουδές

Απόφοιτοι Μεταπτυχιακού επιπέδου που επιθυμούν να σταδιοδρομήσουν ως ερευνητές οι ακαδημαϊκοί ενδείκνυται να συνεχίσουν σε επίπεδο διδακτορικών σπουδών έτσι ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση σε θέσεις διδασκαλίας στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση η σε ερευνητικά κέντρα πανεπιστημίων.

 

Πρόγραμμα Εργασιακής Εμπειρίας του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου

Το πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας του Γραφείου Καριέρας δίνει τη δυνατότητα σε φοιτητές με ψηλή ακαδημαϊκή επίδοση να εργαστούν για περίοδο τριών μηνών σε θέσεις αντίστοιχες του κλάδου σπουδών τους. Το πρόγραμμα εμπλουτίζει το βιογραφικό του κάθε συμμετέχοντα, αφού αποκτά εργασιακή εμπειρία και Προσωπική Αξιολόγηση των Ικανοτήτων του από τον οργανισμό στον οποίο τοποθετείται.

 

Μηχανές Εξευρέσεως Εργασίας

University of Europe
Laureate Digital