Special (Inclusive) Education (18 months, Master of Arts)

Description

The MA in ‘Special (Inclusive) Education’ provides students with the knowledge and skills to support the inclusion of special needs children and adults in education. The program offers insight into education policy and practice, encouraging students to consider the challenges and solutions to ensuring greater inclusion. Students gain an understanding of a range of impairments, along with the skills to meet special educational needs in mainstream institutions of learning. Courses also include research methods, the use of technology in the inclusive classroom, and wider social issues related to disability.

Employment Opportunities

Schools, Research, Activist Organizations, Educational Consultancy.

Program Outline



Οι φοιτητές/τριες του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Ειδική (Ενιαία) Εκπαίδευση» πρέπει να συμπληρώσουν τις πιο κάτω πιστωτικές μονάδες / ECTS για την απόκτηση του πτυχίου:



Δομή Προγράμματος Π. Μονάδες ECTS
Υποχρεωτικά Μαθήματα Κορμού 6 16
Υποχρεωτικά Μαθήματα 9 30
Μαθήματα Επιλογής 9 24
Διπλωματική Εργασία 6 20
Σύνολo Πιστωτικών Μονάδων/ECTS 30 90


Υποχρεωτικά Μαθήματα Κορμού 6 Π. Μονάδες 16 ECTS
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
EDG599 Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας 3 10
EDG609 Κοινωνιοπολιτισμικά Θέματα της Εκπαίδευσης 3 6


Υποχρεωτικά Μαθήματα 9 Π. Μονάδες 30 ECTS
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
EDI612 Ενιαία Εκπαίδευση: Αναπηρία και Διαφοροποίηση 3 10
EDI630 Εκπαίδευση Παιδιών με Αναπηρίες: Από τη Θεωρία στην Πράξη 3 10
EDΙ610 Η Αναπηρία στην Κοινωνία και στο Σχολείο 3 10


Μαθήματα Επιλογής 9 Π. Μονάδες 24 ECTS

Επιλογή τριών (3) μαθημάτων

Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
EDI605 Αναπηρίες που Σχετίζονται με τη Νοητική και Γνωστική Ανάπτυξη 3 8
EDI606 Ψυχοσυναισθηματικές Αναπηρίες 3 8
EDI608 Σύγχρονα Θέματα στην Ενιαία Εκπαίδευση 3 8
EDI614 Συνεργασία Σχολείου Οικογένειας και Συμβουλευτική Γονέων Παιδιών με Αναπηρία 3 8
EDI627 Τεχνολογία και Αναπηρία 3 8
EDI629 Διαπολιτισμική Εκπαίδευση 3 8
EDI632 Ανάπτυξη Προγραμμάτων και Ενιαία Εκπαίδευση 3 8
EDI647 Σχολική Εμπειρία Ι 3 8
EDI648 Σχολική Εμπειρία ΙI** 6 20
EDΙ604 Σωματικές και Αισθητηριακές Αναπηρίες 3 8
N/A Μάθημα από άλλο σχετικό μεταπτυχιακό κλάδο 3 8


Διπλωματική Εργασία 6 Π. Μονάδες 20 ECTS

Διπλωματική Εργασία ή Επιλογή δύο Μαθημάτων

Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
EDG695 Διπλωματική Εργασία 6 20
Μαθήματα Επιλογής Έρευνας

(Επιλογή ενός μαθήματος έρευνας από τα πιο κάτω)

Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
EDG681 Ποσοτικές Προσεγγίσεις Έρευνας στις Επιστήμες της Αγωγής ή 3 12
EDG682 Ποιοτικές Προσεγγίσεις Έρευνας στις Επιστήμες της Αγωγής 3 12
N/A και ενός (1) Μαθήματος Επιλογής Κατεύθυνσης 3 8



*Overall only one (1) course of this provision may be selected by the student throughout the completion of the program requirements.

 

**The student may register to this course over and above his/her three (3) Elective courses and over and above the 30 Credits/90 ECTS which are required for the successful completion of the master program and being granted the postgraduate degree diploma.

 

For the successful completion of the master program and the award of the postgraduate title the student is expected to complete the program’s requirements as shown above (total 30 credits, 90 ECTS) with a grade point average (G.P.A) of 2.5, or higher, according to the University regulations.


Objectives & Outcomes

Γενικοί Στόχοι

Ο κλάδος αποσκοπεί στο να:

  • Προσφέρει γνώσεις στο θέμα της παιδαγωγικής, πολιτικής, φιλοσοφικής, θεωρητικής και ιστορικής πτυχής της ειδικής, ενταξιακής και ενιαίας εκπαίδευσης στην Κύπρο και στο εξωτερικό.
  • Προσφέρει γνώσεις και δεξιότητες για την αναγνώριση, αξιολόγηση και πρακτική αντιμετώπιση των παιδιών με αναπηρία που φοιτούν στο γενικό σχολείο.
  • Προσφέρει γνώσεις και δεξιότητες στο πεδίο της έρευνας, στον τομέα της Ειδικής (Ενιαίας) Εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένοι Στόχοι

Ο κλάδος στοχεύει στο να:

  • Προσφέρει γνώσεις και να ενθαρρύνει κριτική σκέψη που σχετίζεται με τις διάφορες φιλοσοφίες που επικράτησαν σχετικά με την εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία.
  • Προσφέρει γνώση και ενθαρρύνει κριτική σκέψη σε σχέση με την πολιτική που εφαρμόζεται για την εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία.
  • Προσφέρει γνώσεις και δεξιότητες για την αποτελεσματική εκπαίδευση όλων των παιδιών στα πλαίσια της Ενιαίας Εκπαίδευσης.
  • Προσφέρει γνώσεις και δεξιότητες που να καθιστούν τους/τις φοιτητές/τριες ικανούς/ές να χειριστούν τις διάφορες περιπτώσεις παιδιών με αναπηρία που μπορεί να είναι ενταγμένα στο γενικό σχολείο.
  • Ενισχύσει τις γνώσεις και δεξιότητες των φοιτητών για τη διεξαγωγή, μελέτη και κριτική αξιολόγηση ερευνητικών σχεδίων και μοντέλων έρευνας στον τομέα της Ειδικής (Ενιαίας) Εκπαίδευσης, ώστε να ασκήσουν δυναμικά το ρόλο τους ως εκπαιδευτικοί και/ή ερευνητές.
  • Καλλιεργήσει τη θετική στάση των συμμετεχόντων προς την εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία στο γενικό σχολείο.
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι φοιτητές/τριες αναμένεται να είναι ικανοί/ες να:

  • Σχεδιάζουν, πραγματοποιούν και παρουσιάζουν εκπαιδευτική έρευνα στο επίπεδο που προβλέπεται για την εκπόνηση μεταπτυχιακής έρευνας και να αξιολογούν ερευνητικές εργασίες στο χώρο της ενιαίας εκπαίδευσης.
  • Εμβαθύνουν τόσο στο σχεδιασμό όσο και στην ανάλυση δεδομένων με στατιστικές τεχνικές που αξιοποιούνται στην έρευνα στο χώρο της Ενιαίας Εκπαίδευσης ή σε σχεδιασμό, πραγματοποίηση και παρουσίαση προχωρημένων Ερευνών Ποιοτικής έρευνας.
  • Εκπονήσουν μεταπτυχιακή έρευνα σε εξειδικευμένο θέμα Ενιαίας Εκπαίδευσης.
  • Αναλύουν και εξηγούν τη σχέση φιλοσοφίας και παιδείας ή να κατανοήσουν θεσμούς , διαδικασίες και αποτελέσματα των σύγχρονων εκπαιδευτικών συστημάτων από κοινωνιολογική άποψη ή να εξετάσουν / σχολιάζουν / συζητούν τις θεωρίες και τα ερευνητικά ευρήματα της επιστήμης της εκπαιδευτικής ψυχολογίας και να εφαρμόζουν διάφορες ψυχολογικές θεωρίες στην εκπαιδευτική πράξη ή να αναπτύξουν στάσεις ως εκπαιδευτικοί, που είναι απαραίτητες για να ανταποκριθεί κανείς με επάρκεια στην πολιτισμική διαφορετικότητα.
  • Κατανοήσουν και αναλύουν τους παράγοντες που οδηγούν στην κατασκευή της αντίληψης για την αναπηρία, η οποία δημιουργείται από την κοινωνία και καταλήγει στο σχολικό σύστημα, καθώς και την πολιτική, ιστορική και κοινωνιολογική πτυχή της εξέλιξης της Ενιαίας Εκπαίδευσης στην Κύπρο και στο εξωτερικό ως επίσης τα βασικά χαρακτηριστικά των παιδιών με διαφορετικές αναπηρίες και των παιδιών που αποτελούν μειονότητα/ες σε ένα σχολείο.
  • Διαφοροποιούν σε επίπεδο διδασκαλίας και υλικού με γνώμονα την αποτελεσματική στήριξη όλων των μαθητών/ τριών μια ενιαίας τάξης.
  • Σχεδιάζουν προγράμματα, τα οποία να ανταποκρίνονται στις ατομικές ανάγκες παιδιών με αναπηρία και στις ανάγκες του ευρύτερου αναλυτικού προγράμματος και της προσέγγισής του προς την ενιαία εκπαίδευση.
  • Αναλύουν και εφαρμόζουν σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που ενδείκνυνται για τα παιδιά με σωματικές και αισθητηριακές αναπηρίες ή/και να αντιμετωπίζουν παιδιά με γνωστικές ή νοητικές αναπηρίες στα πλαίσια της σχολικής μονάδας, ή / και να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά των παιδιών με ψυχοσυναισθηματικές αναπηρίες και σχεδιάζουν / εφαρμόζουν τεχνικές για έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση.
  • Αναπτύξουν περαιτέρω δεξιότητες συμβουλευτικής και επικοινωνίας με τους γονείς των παιδιών με αναπηρία για αποτελεσματική συνεργασία με αυτούς.
  • Αναλύουν και συζητούν σύγχρονες θεωρητικές απόψεις, τάσεις και πρακτικές ή/ και εξειδικευμένα θέματα που αφορούν ή / και επηρεάζουν τη θεωρία και πράξη της ενιαίας εκπαίδευσης στην Κύπρο και στο εξωτερικό.
  • Χρησιμοποιούν την τεχνολογία ως μέσο διαφοροποίησης της διδασκαλίας σε μία ενιαία τάξη και την εν γένει παιδαγωγική διαδικασία, όπως αυτή οργανώνεται στη σχολική μονάδα καθώς και ως εργαλείο πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στην κοινωνία της γνώσης.
  • Εξοικειωθούν με το σχολικό περιβάλλον της Ενιαίας Εκπαίδευσης και να αποκτήσουν σχολική εμπειρία μέσα από εφαρμογή στην πράξη του περιεχομένου και των μηνυμάτων των σπουδών τους.

You may also be interested in

Alumni Profiles

Marigeorgia Voskaridou

Program of Study: Special (Inclusive) Education (Master of Arts)

My impressions from my studies at European University Cyprus are very positive, both with regard to the academic staff and the structure and content of the program. It is, in my view, a complete Read more

Alexis Kokkinos

Program of Study: Special (Inclusive) Education (Master of Arts)

After completing my graduate and postgraduate studies (Education Sciences) at European University Cyprus - during which I had the opportunity to get to know EUC very well - I decided to do my PhD in Read more

Careers & Employment

Δάσκαλοι ειδικής αγωγής εργάζονται με παιδιά και νέους που αντιμετωπίζουν συναισθηματική, σωματική η πνευματική αναπηρία. Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής εργάζονται με παιδιά με ήπια έως μέτρια αναπηρία και χρησιμοποιούν, τροποποιούν και προσαρμόζουν τα συμβατικά εκπαιδευτικά προγράμματα και το γενικό αναλυτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης για να ανταποκρίνεται στις ατομικές ανάγκες του παιδιού.

Είναι επίσης υπεύθυνοι για τον προσδιορισμό των αναγκών των μαθητών αφού αξιολογήσουν τις επίσημες εκτιμήσεις και τον καθορισμό κατάλληλων στόχων για κάθε μαθητή.

Σχεδιάζουν, αναπτύσσουν και εφαρμόζουν εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα εκμάθησης και διδασκαλίας για τις ειδικές ανάγκες των μαθητών σε συνεννόηση με άλλο προσωπικό του σχολείου. Εισηγούνται  ολοκληρωμένες ρυθμίσεις για την καταλληλότερη προσαρμογή των παιδιών στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. 

 

Δεξιότητες

  • Οργανωτικές και Δεξιότητες Σχεδιασμού
  • Γνώση των Εφαρμογών Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
  • Συνεργασία και την Ομαδική Εργασία
  • Κρίση και Λήψη Αποφάσεων
  • Δημιουργική Σκέψη
  • Επίλυση Προβλημάτων
  • Διαχείριση και Επίλυση των Συγκρούσεων
  • Εκτίμηση της Ποικιλομορφίας
  • Ικανότητα Προσαρμογής

 

Τομείς Εργοδότησης

  • Εκπαίδευση
  • Δημόσια & Ιδιωτική Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
  • Ιδιωτικός Τομέας
  • Μη Κερδοσκοπικός Τομέας

 

Επιλογές Σταδιοδρομίας

  • Προϊστάμενος Κέντρου Ημέρας
  • Υπεύθυνος συντονισμού και παροχής υπηρεσιών για τα παιδιά και ενήλικες με ειδικές ανάγκες
  • Αναπτυξιακός Ειδικός
  • Εκπαιδευτικός Αξιολογητής

 

Μεταπτυχιακές / Επαγγελματικές Σπουδές

Απόφοιτοι Μεταπτυχιακού επιπέδου που επιθυμούν να σταδιοδρομήσουν ως ερευνητές οι ακαδημαϊκοί ενδείκνυται να συνεχίσουν σε επίπεδο διδακτορικών σπουδών έτσι ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση σε θέσεις διδασκαλίας στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση η σε ερευνητικά κέντρα.

 

Πρόγραμμα Εργασιακής Εμπειρίας του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου

Το πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας του Γραφείου Καριέρας δίνει τη δυνατότητα σε φοιτητές με ψηλή ακαδημαϊκή επίδοση να εργαστούν για περίοδο τριών μηνών σε θέσεις αντίστοιχες του κλάδου σπουδών τους. Το πρόγραμμα εμπλουτίζει το βιογραφικό του κάθε συμμετέχοντα, αφού αποκτά εργασιακή εμπειρία και Προσωπική Αξιολόγηση των Ικανοτήτων του από τον οργανισμό στον οποίο τοποθετείται.

 

Μηχανές Εξευρέσεως Εργασίας

University of Europe
Laureate Digital