Νηπιαγωγικά (4 χρόνια, Πτυχίο)

Περιγραφή

Το πρόγραμμα “Νηπιαγωγικά” παρέχει στους φοιτητές τις αναγκαίες γνώσεις και δεξιότητες για να ασχοληθούν με την εκπαίδευση και αγωγή παιδιών νηπιακής και προσχολικής ηλικίας. Το πρόγραμμα διδάσκει στους φοιτητές πώς να στηρίζουν την ανάπτυξη μικρών παιδιών, πώς να σχεδιάζουν και να παραδίδουν το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό, πώς να δημιουργούν ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον πλούσιο σε ερεθίσματα για παιδιά, και πώς να αναπτύσσουν συνεχώς τις δικές τους προσεγγίσεις στις παιδαγωγικές αρχές και στην έρευνα.

Προοπτικές Εργοδότησης

Διδασκαλία σε Νηπιαγωγείο, φροντίδα παιδιών στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα.

Δομή Προγράμματος



Οι φοιτητές του προγράμματος «Νηπιαγωγικά» πρέπει να συμπληρώσουν τις πιο κάτω πιστωτικές μονάδες/ECTS για την απόκτηση του πτυχίου:



Δομή Προγράμματος Π. Μονάδες ECTS
Επιστήμες της Αγωγής και Ψυχολογία 42 82
Διδακτική Μεθοδολογία και Σχολική Εμπειρία 51 83
Μαθήματα Περιεχομένου 30 51
Μαθήματα Γενικής Εκπαίδευσης 12 24
Σύνολo Πιστωτικών Μονάδων/ECTS 135 240


Επιστήμες της Αγωγής και Ψυχολογία 42 Π. Μονάδες 82 ECTS
Υποχρεωτικά Μαθήματα 30 62
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
EDG101 Εισαγωγή στην Παιδαγωγική 3 6
EDG199 Εκπαιδευτική Έρευνα 3 5
EDG202 Θεμελιώδη Ζητήματα Πρώτης Αγωγής και Εκπαίδευσης 3 6
EDG207 Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης 3 6
EDG208 Ιστορία της Εκπαίδευσης 3 6
EDG307 Ειδική & Ενιαία Εκπαίδευση 3 6
EDG309 Φιλοσοφία της Παιδείας 3 6
EDG450 Πτυχιακή Εργασία Ι: Εφαρμοσμένη Έρευνα στην Εκπαίδευση 3 10
PSY202 Παιδική Ψυχολογία και Ανάπτυξη 3 6
PSY360 Εκπαιδευτική Ψυχολογία 3 5
Μαθήματα Περιορισμένης Επιλογής 12 20
Ψυχολογίας 3 5

(επιλογή ενός από τα πιο κάτω μαθήματα)

Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
PSY213 Κοινωνική Ψυχολογία 3 6
PSY312 Ψυχολογία της Γλώσσας 3 6
PSY340 Θεωρίες Μάθησης 3 6
Επιστήμες της Αγωγής 9 15

(επιλογή τριών από τα πιο κάτω μαθήματα)

Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
EDG200 Διά Βίου Μάθηση 3 5
EDG317 Συναισθηματική Αγωγή 3 5
EDG321 Εκπαιδευτική Αξιολόγηση 3 5
EDG398 Δημιουργική Μάθηση και Παιχνίδι για Μικρά Παιδιά 3 5
EDG400 Διοίκηση Σχολικής Μονάδας και Εκπαίδευσης 3 5
EDG402 Ανάπτυξη Προγραμμάτων 3 5
EDG403 Συγκριτική Παιδαγωγική 3 5
EDG407 Διαπολιτισμική Παιδαγωγική 3 5
EDG408 Σύγχρονα Θέματα Πρώτης Αγωγής και Εκπαίδευσης 3 5
EDG451 Πτυχιακή Εργασία ΙΙ: Προχωρημένες Μέθοδοι Έρευνας 3 5


Διδακτική Μεθοδολογία και Σχολική Εμπειρία 51 Π. Μονάδες 83 ECTS
Υποχρεωτικά Μαθήματα 45 73
Διδακτική Μεθοδολογία 30 50
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
EDG111 Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις στην Πρώτη Αγωγή και Εκπαίδευση 3 5
EDG211 Επικοινωνιακές Δεξιότητες στην Πρώτη Αγωγή και Εκπαίδευση 3 5
EDG213 Γλωσσική Αγωγή στήν Πρώτη Αγωγη και Εκπαίδευση 3 5
EDG220 Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Εκπαιδευτική Τεχνολογία 3 5
EDG230 Μαθηματικός Γραμματισμός στην Πρώτη Αγωγή και Εκπαίδευση 3 5
EDG240 Φυσικές Επιστήμες για το Νηπιαγωγείο 3 5
EDG251 Μουσική και Διδακτική της για το Νηπιαγωγείο 3 5
EDG261 Τέχνη και Διδακτική της για το Νηπιαγωγείο 3 5
EDG266 Φυσική Αγωγή και Διδακτική της για το Νηπιαγωγείο 3 5
EDG270 Κοινωνικές Σπουδές για το Νηπιαγωγείο 3 5
Σχολική Εμπειρία 15 23
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
EDG280 Σχολική Εμπειρία I 3 5
EDG390 Σχολική Εμπειρία II (Νηπιαγωγικά) 6 8
EDG405 Σχολική Εμπειρία III (Νηπιαγωγικά) 6 10
Μαθήματα Επιλογής Κατεύθυνσης 6 10
Κατεύθυνση Γλώσσας και Γραμματισμού 6 10
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
EDG192 Θέματα Παιδικής Λογοτεχνίας στην Πρώτη Αγωγή και Εκπαίδευση 3 5
EDG214 Η Τέχνη της Αφήγησης 3 5
EDG219 Γλώσσα, Γραμματισμοί και Διαθεματικότητα 3 5
Κατεύθυνση Μαθηματικού Γραμματισμού 6 10
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
EDG234 Παιδαγωγική Αξιοποίηση της Σύγχρονης Τεχνολογίας στην Διδασκαλία των Μαθηματικών 3 5
EDG235 Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Δραστηριοτήτων Λύσης Προβλήματος, Μοντελοποίησης και Διερεύνησης 3 5
N/A Μάθημα από το αντίστοιχο πτυχιακό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου 3 5
Κατεύθυνση Ειδικής (Ενιαίας) Εκπαίδευσης 6 10
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
EDG311 Διαφοροποίηση στην Ενιαία Εκπαίδευση 3 5
EDG312 Διαχείριση Συμπεριφοράς Παιδιού 3 5
EDG313 Εξειδικευμένα Θέματα Ειδικής / Ενιαίας Εκπαίδευσης 3 5
Κατεύθυνση Τεχνολογιών Μάθησης και Επικοινωνίας 6 10
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
EDG234 Παιδαγωγική Αξιοποίηση της Σύγχρονης Τεχνολογίας στην Διδασκαλία των Μαθηματικών 3 5
EDG236 Εξ Αποστάσεως Διδασκαλία και Μάθηση 3 5
EDG237 Μάθηση Μέσω Φορητών Συσκευών και Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Εφαρμογών 3 5
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικής Ηγεσίας 6 10
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
EDG412 Σύγχρονα Θέματα Εκπαιδευτικής Ηγεσίας 3 5
EDG413 Εκπαιδευτική Πολιτική 3 5
EDG415 Σχολική Ηγεσία 3 5
Κατεύθυνση Τέχνης/Εικαστικής Αγωγής* 6 10
Κατεύθυνση Μουσικής/Μουσικής Αγωγής* 6 10
Κατεύθυνση Φυσικής Αγωγής/Αθλητισμού* 6 10


Μαθήματα Περιεχομένου 30 Π. Μονάδες 51 ECTS
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
EDG142 Εισαγωγή στη Μαθηματική Σκέψη 3 5
EDG190 Παιδική Λογοτεχνία 3 5
EDG239 Εισαγωγή στον Επιστημονικό Γραμματισμό: Φυσικά και Χημικά Φαινόμενα και Μεταβολές 3 5
EDG250 Μουσική και Κίνηση για το Νηπιαγωγείο 3 5
EDG260 Εισαγωγή στην Εικαστική Γλώσσα και Αγωγή 3 5
EDG265 Φυσική Αγωγή για το Νηπιαγωγείο 3 5
EDG268 Παιδική Υγειά, Πρώτες Βοήθειες Και Ασφάλεια 3 5
MAG115 Στατιστική Ι 3 5
MGG220 Νεοελληνική Γλώσσα Ι 3 6
MGG331 Θέματα Διδασκαλίας της Δομής της Ελληνικής Γλώσσας 3 5


Μαθήματα Γενικής Εκπαίδευσης 12 Π. Μονάδες 24 ECTS
Υποχρεωτικά Μαθήματα 3 6
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
EUC101 Ακαδημαϊκές Δεξιότητες 3 6
Επιλεγόμενα Μαθήματα 9 18
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
N/A Μαθήματα Επιλογής Αγγλικών4 6 12
N/A Μάθημα Ελεύθερης Επιλογής/Γενικής Μόρφωσης5 3 5



* Από αντίστοιχο πτυχιακό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου. 


Στόχοι Προγράμματος

Γενικοί Στόχοι

Ο κλάδος στοχεύει στα ακόλουθα:

  •  Στην προσφορά ενός ολοκληρωμένου και καινοτόμου προγράμματος σπουδών, για την εκπαίδευση παιδιών της πρώτης σχολικής ηλικίας.
  •  Στην προσφορά σύγχρονων γνώσεων και δεξιοτήτων που θα επιτρέψουν στους/στις φοιτητές/τριες να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις εκπαιδευτικές ανάγκες των μικρών παιδιών, αλλά και να εργαστούν σε άλλα πλαίσια τόσο τυπικής όσο και μη τυπικής εκπαίδευσης.
  •  Στην ενίσχυση των πιθανοτήτων εργοδότησης και ανέλιξης των αποφοίτων του προγράμματος, μέσα από την προσφορά σύγχρονων γνώσεων, δεξιοτήτων και επαγγελματικών προσόντων, που να διευκολύνουν την κινητικότητα και τη συμμετοχή στην κυπριακή και διεθνή αγορά εργασίας.
  •  Στην ανάπτυξη στάσεων και διδακτικών στρατηγικών που θα επιτρέψουν στους/στις φοιτητές/τριες να συμβάλουν με θετικό τρόπο στην ανάπτυξη της κοινωνίας και στην ανατροπή κοινωνικών ανισοτήτων.
Συγκεκριμένοι Στόχοι

Ο κλάδος στοχεύει στα ακόλουθα:

  • Στην προσφορά γνώσεων στους/στις φοιτητές/τριες αναφορικά με τα χαρακτηριστικά και την ανάπτυξη του παιδιού και στην οικοδόμηση γνώσεων και δεξιοτήτων, για την υποβοήθηση και ενίσχυση της αναπτυξιακής του πορείας.
  • Στην προετοιμασία των φοιτητών/τριών, έτσι ώστε να μπορούν να αναλαμβάνουν εκπαιδευτικά καθήκοντα στο πλαίσιο του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος του νηπιαγωγείου.
  • Στην προετοιμασία των φοιτητών/τριών, ώστε να συμμετέχουν ενεργά σε όλες τις εργασίες, εκδηλώσεις και δραστηριότητες του νηπιαγωγείου.
  • Στην προετοιμασία των φοιτητών/τριών, ώστε να εκτελούν οποιαδήποτε καθήκοντα τους ανατεθούν, για το συμφέρον των παιδιών, του νηπιαγωγείου και της εκπαίδευσης.
  • Στη θεμελίωση των βάσεων, ώστε, προοδευτικά, οι φοιτητές/τριες να αποκτήσουν τις δικές τους θεωρήσεις αξιών σε σχέση με παιδαγωγικές αξίες και ρεύματα.
  • Στην ανάπτυξη βέλτιστων πρακτικών παιδαγωγικής αξιοποίησης των νέων Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας, για αναβάθμιση της διδασκαλίας και μάθησης.
  • Στην ανάπτυξη στάσεων και εκπαιδευτικών στρατηγικών, για ανατροπή κοινωνικών ανισοτήτων.
  • Στην προσφορά ισχυρού ακαδημαϊκού υπόβαθρου σε φοιτητές/τριες που επιθυμούν να συνεχίσουν με μεταπτυχιακού επιπέδου σπουδές στο χώρο της εκπαίδευσης.
  • Στην προσφορά γνώσεων και δεξιοτήτων σχετικών με την αγορά εργασίας, οι οποίες να προωθούν την επιχειρηματικότητα και την απασχολησιμότητα των αποφοίτων του προγράμματος.
  • Στην ενίσχυση της κινητικότητας των φοιτητών/τριών  του προγράμματος στον ευρωπαϊκό χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος,  οι φοιτητές/τριες αναμένεται να είναι ικανοί/ες να:

  • αξιολογούν και επαναπροσδιορίζουν με διαλεκτικό και αναστοχαστικό τρόπο την επαγγελματική τους ταυτότητα.
  • αντιμετωπίζουν την καθημερινή πρακτική ως εκπαιδευτικοί ερευνητές/τριες, στο πλαίσιο μιας συνεχούς διαδικασίας επαγγελματικής ανάπτυξης και να είναι σε θέση να:
    • αξιολογούν και συζητούν γενικότερα και ειδικότερα θέματα παιδαγωγικής και διδακτικής στην  πρώτη αγωγή και εκπαίδευση.
    • συλλέγουν και να αναλύουν δεδομένα από την πρακτική τους.
    • εντοπίζουν θέματα / προβλήματα και να εφαρμόζουν σχέδια δράσης, προς επίλυση και βελτίωση της πρακτικής τους.
    • αντιμετωπίζουν την πρακτική τους με στοχαστικοκριτικό τρόπο.
  • είναι επιστημονικά καταρτισμένοι/ες σε θέματα σχεδιασμού, διεξαγωγής και κριτικής ανάγνωσης εκπαιδευτικής έρευνας, ώστε να:
    • αξιολογούν πορίσματα ερευνών που διατίθενται στο σχολείο ή άλλα εκπαιδευτικά πλαίσια, αναγιγνώσκοντάς τα κριτικά.
    • αναπτύσσουν και εφαρμόζουν σχέδια εκπαιδευτικής έρευνας, επιλέγοντας κατάλληλες μεθόδους συλλογής και ανάλυσης δεδομένων (ποσοτικές ή/και ποιοτικές), ανάλογα με τους ερευνητικούς στόχους και τα ερευνητικά ερωτήματα που έχουν τεθεί.
  • έχουν εξοικειωθεί με τις σύγχρονες τάσεις στη συζήτηση θεμελιωδών ζητημάτων της παιδαγωγικής επιστήμης γενικότερα και των διαφόρων επιστημών της αγωγής ειδικότερα, έχοντας επίγνωση των ιστορικών, φιλοσοφικών, κοινωνιολογικών, και ψυχολογικών διαστάσεων της αγωγής και εκπαίδευσης, ώστε να:
    • συνειδητοποιούν και να αξιολογούν την επίδραση ιστορικών, φιλοσοφικών, κοινωνιολογικών, και ψυχολογικών ζητημάτων στην καθημερινή τους πρακτική.
    • συνειδητοποιούν και να αξιολογούν την επίδραση ιστορικών, φιλοσοφικών, κοινωνιολογικών, και ψυχολογικών ζητημάτων στην εισαγωγή καινοτομιών στο εκπαιδευτικό σύστημα γενικότερα και στην καθημερινή τους πρακτική ειδικότερα.
    • καταγράφουν, εξηγούν και συζητούν τα βασικά χαρακτηριστικά και αρχές των επικρατέστερων γνωστικών και κοινωνικών θεωριών μάθησης και επικοινωνίας.
    • επισημαίνουν τις φιλοσοφικές και επιστημολογικές αρχές και θεωρίες στις οποίες στηρίζεται η σύγχρονη μάθηση και διδασκαλία.
       
  • οικοδομήσουν γνώσεις, στάσεις και δεξιότητες που στο σύνολό τους να ενισχύουν τη διδακτική και παιδαγωγική τους επάρκεια στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα και περιοχές του Αναλυτικού Προγράμματος του νηπιαγωγείου με τρόπο που να στηρίζεται η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, αλλά και τη γενικότερη επαγγελματική τους επάρκεια, σε ποικιλία εκπαιδευτικών συγκειμένων / πλαισίων, ώστε να:
    • αναπτύσσουν ολοκληρωμένα σχέδια δραστηριοτήτων και να τα εφαρμόζουν με παιδαγωγική ευαισθησία και ευελιξία.
    • εφαρμόζουν σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις που προωθούν την διερευνητική και βιωματική μάθηση, την επικοινωνία και τη συνεργασία, καθώς και την ισότιμη πρόσβαση στη γνώση, όλων των κοινωνικών ομάδων μαθητών/τριών, ανεξαρτήτως ικανοτήτων, αναπηρίας, φύλου, πολιτισμικής ταυτότητας και ηλικίας.
    • διαφοροποιούν τις δραστηριότητες και το διδακτικό τους υλικό με τρόπο που να ικανοποιεί τις ανάγκες τάξεων μικτής ικανότητας.
    • σχεδιάζουν, εφαρμόζουν και αξιολογούν δραστηριότητες σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος του νηπιαγωγείου, έχοντας επίγνωση των σύγχρονων επιστημολογικών και μεθοδολογικών ζητημάτων που αφορούν σε καθένα από αυτά.
    • εφαρμόζουν βέλτιστες πρακτικές παιδαγωγικής αξιοποίησης των νέων Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας, για αναβάθμιση της διδασκαλίας και μάθησης των διαφόρων γνωστικών αντικειμένων.
    • αναγνωρίζουν και αξιοποιούν διδακτικά τις σχέσεις που υπάρχουν μεταξύ των διαφόρων γνωστικών αντικειμένων, στα πλαίσια της προώθησης της διεπιστημονικής – διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης.
    • αναπτύσσουν, εφαρμόζουν και αξιολογούν προγράμματα σε διάφορες περιοχές του αναλυτικού προγράμματος, με ερευνητική προοπτική.
    • προβαίνουν σε κριτική ανάλυση του επίσημου αναλυτικού προγράμματος που εφαρμόζεται στην Κύπρο και σε διατύπωση προτάσεων για την βελτίωσή του.
    • συνεισφέρουν στην ευρύτερη σχολική/εκπαιδευτική ζωή του πλαισίου όπου εργάζονται, αποσκοπώντας στη διευκόλυνση της επικοινωνίας και συνεργασίας σχολείου-κοινωνίας και στην προσφορά αυθεντικών εμπειριών στα παιδιά.

You may also be interested in

Προφίλ Αποφοίτων

Έλενα Σάββα

Πρόγραμμα Σπουδών: Νηπιαγωγικά (Πτυχίο)

Working as: Νηπιαγωγός

Το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, μου πρόσφερε τα σωστά εφόδια και βάσεις, για να μπορέσω να ξεκινήσω μια πλούσια επαγγελματική σταδιοδρομία στο Κλάδο των Νηπιαγωγών. Το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο, Περισσότερα

Καριέρα & Εργοδότηση

Περιγραφή Επαγγέλματος

Ο νηπιαγωγός  ασχολείται με την εκπαίδευση και αγωγή των παιδιών της νηπιακής και προσχολικής ηλικίας. Φροντίζει για τη ψυχοκινητική και νοητική ανάπτυξη των μικρών παιδιών, τα βοηθά να κατανοήσουν βασικές έννοιες αντίληψης του κόσμου που τα περιβάλλει και παράλληλα τα ασκεί στο συντονισμό των κινήσεων τους. Για το σκοπό αυτό δημιουργεί στο χώρο νηπιαγωγείου ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον πλούσιο σε ερεθίσματα για τα παιδιά, χρησιμοποιώντας το παιγνίδι, το τραγούδι, την απαγγελία, τη διήγηση, το χορό, τη ζωγραφική, τη χειροτεχνία. Το καθήκον του νηπιαγωγού είναι να βοηθά το παιδί να κατανοήσει την έννοια της ομάδας, να ενταχτεί σε αυτή, να μάθει να συνεργάζεται, να δημιουργεί και να συναγωνίζεται ευγενικά με τους συνομήλικους του.

 

Δεξιότητες

  • Ομαδικότητα
  • Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων
  • Δημιουργικότητα
  • Υπομονή
  • Επικοινωνιακές δεξιότητες
  • Ενθουσιασμός
  • Φιλικότητα
  • Ενεργητικότητα
  • Προθυμία
  • Επιμονή και ανεκτικότητα
  • Υπευθυνότητα
  • Οργάνωση

 

Τομείς Εργοδότησης

  • Εκπαίδευση
  • Δημόσιο & Ιδιωτικό Τομέα
  •  Έρευνα
  • Μη Κερδοσκοπικό Τομέα

 

Επιλογές Σταδιοδρομίας

  • Νηπιαγωγός
  • Επιβλέπον σε ιδρύματα φροντίδας
  • Κατ’οίκον νηπιαγωγός
  • Ελεύθερος επαγγελματίας

 

Μεταπτυχιακές / Επαγγελματικές Σπουδές

 

Πρόγραμμα Εργασιακής Εμπειρίας του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου

Οι φοιτητές του κλάδου των Νηπιαγωγικών καλούνται να συμπληρώσουν 310 ώρες Διδακτικού Χρόνου κατά την περίοδο της φοίτησης τους στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου για τη συμπλήρωση της σπουδής και την απόκτηση του Πτυχίου τους . Στα πλαίσια της Σχολικής τους Εμπειρίας, έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν και να αποκτήσουν εμπειρία σε πραγματικό εργασιακό περιβάλλον διδάσκοντας ή παρακολουθώντας τη διεξαγωγή μαθημάτων και δραστηριοτήτων με τις οποίες απασχολούνται μικρά παιδιά στα Νηπιαγωγεία.

 

Μηχανές Εξευρέσεως Εργασίας

 

University of Europe
Laureate Digital