Mass Media and Communication (4 years, Bachelor of Arts)

Description

The BA Mass Media and Communication offers a unique degree that combines the theoretical and practical approach to media and communication studies, while also maintaining high standards of research. Its interdisciplinary nature and fostering critical thinking are core elements of the program. All courses, whether theoretical or practical, are so designed to equip the students with the necessary tools that reflect the needs of the media sector, as well as those of the scientific field of communication.

Employment Opportunities

Mass media, advertising, public relations, European Union institutions, think tanks, political parties and organizations, government sector, national, regional and international organizations, research centres, NGOs, educational institutions etc. 

Program Outline



Οι φοιτητές του προγράμματος πρέπει να συμπληρώσουν τις πιο κάτω πιστωτικές μονάδες/ECTS για την απόκτηση του πτυχίου:


Δομή Προγράμματος Π. Μονάδες ECTS
Μαθήματα Γενικής Εκπαίδευσης 21 37
Υποχρεωτικά Μαθήματα 78 144
Μαθήματα Ειδίκευσης 18 36
Μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής 12 23
Σύνολo Πιστωτικών Μονάδων/ECTS 129 240


Μαθήματα Γενικής Εκπαίδευσης 21 Π. Μονάδες 37 ECTS
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
COM101 Δημόσιος Λόγος 3 5
CSC190 Εισαγωγή στους Υπολογιστές και Εφαρμογές 3 5
ENM200* English for Media and Communication III 3 6
ENM210 Αγγλική Γραφή για ΜΜΕ και Επικοινωνία 3 5
GRA225 Εισαγωγή στη Φωτογραφία και Βίντεο και Μοντάζ 3 5
POL101 Εισαγωγή στην Πολιτική Επιστήμη 3 6
SOC101 Αρχές Κοινωνιολογίας 3 5


Υποχρεωτικά Μαθήματα 78 Π. Μονάδες 144 ECTS
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
COM120 Εισαγωγή στη Θεωρία και τις Σχολές της Επικοινωνίας 3 6
COM204 Πολιτισμική Θεωρία 3 6
COM205 Πολιτική Επικοινωνία 3 5
COM300 Κινηματογράφος 3 5
COM310 Ψυχολογία της Επικοινωνίας 3 6
COM311 Σύγχρονο Θέατρο 3 5
COM312 ΜΜΕ Κοινωνία και Πολιτισμός 3 6
COM313 Κατανάλωση και ΜΜΕ 3 5
COM314 ΜΜΕ και Δεοντολογία 3 5
CSC133 Τεχνολογίες Διαδικτύου 3 5
CSC216 Συστήματα Διαχείρισης Περιεχομένου 3 5
CSC233 Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης και Διαδικτυακό Μάρκετινγκ 3 6
EST485 Πτυχιακή Εργασία 3 6
HIS145 Ευρωπαϊκή Ιστορία από το 1850 3 6
MME100 Ιστορική Εξέλιξη και Κοινωνικές Επιδράσεις: από την Γραφή στην Εικόνα 3 5
MME111 Ανακαλύπτοντας την Δημοσιογραφία 3 6
MME203 Εργαστήριο Δημοσιογραφίας Ι (Έντυπη Δημοσιογραφία και Διαδίκτυο) 3 6
MME210 Ταυτότητα και ΜΜΕ 3 5
MME213 Το Νομικό Πλαίσιο των ΜΜΕ (Κύπρος, Ελλάδα, ΕΕ) 3 5
MME215 Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης 3 5
MME301 Εργαστήριο Δημοσιογραφίας ΙΙ (Ραδιόφωνο και Διαδίκτυο) 3 6
MME330 Πολιτικοί Θεσμοί στην Ευρωπαϊκή Ένωση 3 5
MME490 Εργαστήριο Δημοσιογραφίας ΙΙΙ (Τηλεοπτικός Λόγος) 3 6
MME497 Πρακτική Άσκηση 3 6
SOC254 Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας 3 6
SOC255 Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας 3 6


Μαθήματα Ειδίκευσης 18 Π. Μονάδες 36 ECTS

Οι φοιτητές/τριες επιλέγουν μια εκ των δύο κατευθύνσεων

Κατεύθυνση ΜΜΕ 18 36
Υποχρεωτικά Μαθήματα 6 12
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
MME401 Ψηφιακές Δεξιότητες στη Δημοσιογραφία 3 6
MME403 Διοίκηση ΜΜΕ 3 6
Επιλεγόμενα Μαθήματα 12 24

(επιλογή τέσσερα από τα πιο κάτω μαθήματα)

Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
MME402 Έντυπα Μέσα – Εκδίδοντας μια εφημερίδα 3 6
MME404 Δημοσιογραφία και Τηλεόραση – Δημιουργώντας ένα Ντοκιμαντέρ 3 6
MME405 Δημοσιογραφία και Ραδιόφωνο – Οργανώνοντας μια Ραδιοφωνική Εκπομπή 3 6
MME406 Πολιτικό Ρεπορτάζ 3 6
MME407 Ρεπορτάζ Αθλητικών Θεμάτων 3 6
MME408 Ρεπορτάζ Οικονομικών Θεμάτων - Αρχές Οικονομικής Πολιτικής 3 6
MME409 Ρεπορτάζ Κοινωνικών Θεμάτων 3 6
Κατεύθυνση Επικοινωνίας 18 36
Υποχρεωτικά Μαθήματα 6 12
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
COM405 Διαχείριση Κρίσεων 3 6
COM408 Δημόσιες Σχέσεις 3 6
Επιλεγόμενα Μαθήματα 12 24

(επιλογή τέσσερα από τα πιο κάτω μαθήματα)

Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
COM220 Διαπολιτισμική Επικοινωνία 3 6
COM230 Διαπροσωπική Επικοινωνία 3 6
COM340 Επικοινωνία και Δημοκρατία 3 6
COM350 Πρακτικές Πολιτικής Επικοινωνίας (Σφυγμομετρήσεις – Προπαγάνδα – Προεκλογικές εκστρατείες) 3 6
COM401 Κοινωνία Πολιτών και Δημοκρατία (Ομάδες Συμφερόντων – ΜΚΟ – Κοινωνικά Κινήματα) 3 6
COM407 Επικοινωνία Επιχειρήσεων και Οργανισμών 3 6
COM420 Πολιτική Επικοινωνία 3 6


Μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής 12 Π. Μονάδες 23 ECTS



*Τo επίπεδο αγγλικών καθορίζεται μετά από δοκίμιο διαπίστωσης του επιπέδου του/της φοιτητή/τριας. Σε περίπτωση που το επίπεδο γνώσης της αγγλικής γλώσσας είναι κατώτερο του επιπέδου ENΜ200  του Πανεπιστημίου, τότε οι φοιτητές τοποθετούνται στο ανάλογο επίπεδο (ΕΝL100 ή  ΕΝΜ180 ή ΕΝΜ190) μέσω της επιλογής του αντίστοιχου αντικειμένου ως μαθήματος ελεύθερης επιλογής.

Objectives & Outcomes

Γενικοί Στόχοι
  • Να αναπτύξει τις ικανότητες των φοιτητών για αναλυτική σκέψη, λήψη αποφάσεων και επικοινωνία.

  • Να καλλιεργήσει την αυτοπεποίθηση, την υπευθυνότητα, ακεραιότητα και εγρήγορση, ιδιότητες που προάγουν επαγγελματισμό, προσωπική επιτυχία και αποδοτική συνεισφορά στον εργασιακό τομέα και στην κοινωνία

  • Να αναπτύξει εκτίμηση και σεβασμό προς τις κοινωνικές και ηθικές αξίες, συναίσθηση ευθύνης προς την κοινωνία, και διάθεση προσφοράς προς τον άνθρωπο.

  • Να κτίσει μια βάση στέρεα και με προοπτική, μέσω των μαθημάτων γενικής εκπαίδευσης και των μαθημάτων κορμού και ειδίκευσης.

  • Να δώσει επαρκή ειδίκευση, ώστε να επιτευχθούν βασικά επαγγελματικά απαιτούμενα σύμφωνα με την άδεια άσκηση επαγγέλματος και τα επαγγελματικά δικαιώματα και απαιτούμενα για επιτυχή σταδιοδρομία στον επαγγελματικό ή/και ακαδημαϊκό τομέα.

Συγκεκριμένοι Στόχοι
  • Να δώσει στους φοιτητές μια επαγγελματικά κατάλληλη θεωρητική και πρακτική προσέγγιση των ΜΜΕ και της επικοινωνίας

  • Να παρέχει στους φοιτητές μια ολοκληρωμένη κατάρτιση στο χώρο των ΜΜΕ και της επικοινωνίας μέσα από την πρακτική τους άσκηση στους κατάλληλους επαγγελματικούς χώρους

  • Να εφοδιάσει τους φοιτητές με τα απαραίτητα εργαλεία για την επαγγελματική τους ενασχόληση με τον τύπο και τα σύγχρονα μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας

  • Να παρέχει στους φοιτητές τις γνώσεις και την εμπειρία που απαιτούν η επικοινωνία και η ενημέρωση, οι δημόσιες σχέσεις και η οργάνωση των ΜΜΕ

  • Να προετοιμάσει τους φοιτητές για περαιτέρω σπουδές ή/και έρευνα στο χώρο της επικοινωνίας και των ΜΜΕ

  • Να εξοπλίσει τους φοιτητές με τις απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες για να λειτουργούν ως επαγγελματίες στα έντυπα, ραδιοτηλεοπτικά και διαδικτυακά μέσα

  • Να βοηθήσει τους φοιτητές να αναπτύξουν αναλυτικές ικανότητες ώστε να μπορούν να αντλήσουν πληροφόρηση και κυρίως να εξασκήσουν δυνατότητες συνθετικής ανάλυσης των γεγονότων και κοινωνικοοικονομικών μεταρρυθμίσεων.

  • Να εκπαιδεύσει τους φοιτητές να αναλύουν τις πολιτικές, την οικονομία, τη διοίκηση και τη λειτουργία των θεσμών της μαζικής επικοινωνίας μέσα στο σύγχρονο, κοινωνικό και διεθνές περιβάλλον

  • Να καλλιεργήσει το σεβασμό και να προάγει τις αρχές της ελευθερίας της γνώμης, της σκέψης και της ελευθεροτυπίας

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι φοιτητές στο τέλος των σπουδών τους θα μπορούν να:

  • Αποδεικνύουν επικοινωνιακές και τεχνολογικές δεξιότητες
  • Αντιλαμβάνονται σωστά την ανάπτυξη της τεχνολογίας στο χώρο των ΜΜΕ και της επικοινωνίας
  • Αξιολογούν το πλαίσιο λειτουργίας των ΜΜΕ και την εφαρμογή νέων τεχνολογιών
  • Αξιολογούν πολιτικά, οικονομικά, πολιτιστικά και κοινωνικά φαινόμενα
  • Αποδεικνύουν ικανότητες αναλυτικής και κριτικής σκέψης
  • Αντιλαμβάνονται τον ενημερωτικό χαρακτήρα των ΜΜΕ και το ηθικό πλαίσιο της επικοινωνίας
  • Επιδεικνύουν επαγγελματική υπευθυνότητα και κοινωνική ευαισθησία σε ό,τι αφορά θέματα ταυτότητας, φυσικού περιβάλλοντος και ανθρώπινων δικαιωμάτων
  • Υπερασπίζονται και να προάγουν την ελεύθερη, απροκατάληπτη και κριτική σκέψη
  • Λειτουργούν εξίσου αποτελεσματικά, αυτόνομα και σε ομάδες

You may also be interested in

Alumni Profiles

No profiles found

Careers & Employment

Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης περιλαμβάνουν εφημερίδες, περιοδικά, τηλεόραση, ραδιόφωνο, κινηματογράφο, ιστοσελίδες, και κάθε τεχνολογία που επιτρέπει τη διάδοση των πληροφοριών στο κοινό.  Το Διαδίκτυο έχει φέρει νέες ταχύτητες στην ενημέρωση και έχει αναδιαμορφώσει το τομέα των Μεσών Μαζικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, παρέχοντας επίσης τη ευκαιρία ανατροφοδότησης από το κοινό. Οι απόφοιτοι έχουν τη δυνατότητα να σταδιοδρομήσουν σε διάφορους τομείς όπως μέσα μαζικής ενημέρωσης, πολιτιστικούς φορείς αλλά και  οργανισμούς παραγωγής ταινιών και βίντεο, ψηφιακά μέσα, δημοσιογραφία, τη γραφή και τη δημοσίευση, δημόσιες σχέσεις και  διαφήμιση.

  

Δεξιότητες

  • Σωστός Χειρισμός του Προφορικού και Γραπτού Λόγου
  • Συνεχής Παρακολούθηση των Εξελίξεων
  • Ευχάριστη Προσωπικότητα
  • Πνεύμα Συνεργασίας και Ομαδικότητας
  • Ικανότητες Κριτικής και Δημιουργικής Ανάλυσης
  • Ικανότητες Έρευνας
  • Ομαδική Εργασία
  • Τήρηση των Προθεσμιών
  • Ικανότητες δικτύωσης και διασύνδεσης με πλειάδα ατόμων και οργανισμών

 

Τομείς Εργοδότησης

  • Εταιρείες Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης ( τηλεόραση,  ραδιόφωνο, εφημερίδα)
  • Εταιρίες Επικοινωνιών και Συμβούλων Δημοσίων Σχέσεων
  • Δημόσια Υπηρεσία
  • Ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
  • Διαφημιστικές Εταιρίες
  • Ψηφιακά Πολυμέσα
  • Εκδοτικοί οίκοι
  • Πολιτική
  • Εταιρίες Δημοσκοπήσεων

 

Επιλογές Σταδιοδρομίας

  • Εκφωνητής, ραδιοφώνου, τηλεοράσεως
  • Υπεύθυνος Τύπου
  • Δημοσιογράφος, Ανταποκριτής
  • Συντάκτης
  • Ερευνητής Προγραμμάτων
  • Ειδικός Πολυμέσων
  • Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων
  • Διοργανωτής Εκδηλώσεων
  • Συγγραφέας

 

Μεταπτυχιακές / Επαγγελματικές Σπουδές

Μπορείτε να επιλέξετε να αναβαθμίσετε τη σταδιοδρομίας σας και να βελτιώσετε τις πιθανότητες εργοδότησης αλλά και δικτύωσης σας με μεταπτυχιακές σπουδές  στη δημοσιογραφία η δημόσιες σχέσεις .

Μεταπτυχιακές σπουδές  στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας συνήθως προσφέρουν διάφορες επιλογές όπως  Διαφήμιση, καλλιτεχνική διεύθυνση, Διαχείριση Στρατηγικής για δημιουργική τεχνολογία, Στρατηγική Επικοινωνιακή διαχείριση που εστιάζεται στη διαχείριση της επικοινωνίας σε έναν οργανισμό και Διοίκηση μέσων ενημέρωσης, το οποίο περιλαμβάνει το σχεδιασμό των μέσων ενημέρωσης, πολιτική μέσων μαζικής ενημέρωσης, καθώς και τη διαχείριση των μέσων ενημέρωσης. Το μεταπτυχιακό στις Δημόσιες Σχέσεις ενδυναμώνει ένα απόφοιτο που θέλει να κινηθεί σε διάφορους τομείς της οικονομίας όπως είναι οι ιδιωτικοί οργανισμοί, μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί καθώς και η πολιτική

 

Πρόγραμμα Εργασιακής Εμπειρίας του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου

Το πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας του Γραφείου Καριέρας δίνει τη δυνατότητα σε τριτοετείς και τεταρτοετείς φοιτητές με ψηλή ακαδημαϊκή επίδοση να εργαστούν για περίοδο τριών μηνών σε θέσεις αντίστοιχες του κλάδου σπουδών τους. Το πρόγραμμα εμπλουτίζει το βιογραφικό του κάθε συμμετέχοντα, αφού αποκτά εργασιακή εμπειρία και Προσωπική Αξιολόγηση των Ικανοτήτων του από τον οργανισμό στον οποίο τοποθετείται.

 

Μηχανές Εξευρέσεως Εργασίας

University of Europe
Laureate Digital