Occupational Therapy (4 years, Bachelor of Science)

Description

The Occupational Therapy program provides students with an extensive understanding of the importance of evaluation and the application of treatment as a tool for growth, recovery or sustainability of living and work skills to individuals (children and adults) with physical, mental or cognitive disabilities. The Occupational therapist intervenes and adjusts the environment of the individual through means and suitable auxiliary equipment that will enable the individual to improve the living conditions and generally quality of life.

Employment Opportunities

Hospitals, Clinics, Special Schools, Rehabilitation Centers, Homes for the elderly, Freelancers.

Program Outline



Οι φοιτητές του προγράμματος «Εργοθεραπείας»  θα πρέπει να συμπληρώσουν τις πιο κάτω πιστωτικές μονάδες/ECTS για την απόκτηση του πτυχίου:



Δομή Προγράμματος Π. Μονάδες ECTS
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΩΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 35 60
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΕΤΟΥΣ 31 60
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΡΙΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 32 60
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 32 60
Σύνολo Πιστωτικών Μονάδων/ECTS 130 240


ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΩΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 35 Π. Μονάδες 60 ECTS
Πρώτο Τετράμηνο 18 30
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
ANA100 Ανατομία 5 6
CSG193 Πληροφορική Επιστημών Υγείας 3 5
ENH081 Αγγλικά για Εργοθεραπευτές Ι 3 6
ERG100 Εργοθεραπεία 3 3
ERG110 Κλινική Εργοφυσιολογία 2 5
EUC110 Ακαδημαϊκές Δεξιότητες 2 5
Δεύτερο Τετράμηνο 17 30
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
ENH091 Αγγλικά για Εργοθεραπευτές ΙΙ 3 5
ERG122 Εργοθεραπευτική Ανάλυση της Ανθρώπινης Κίνησης 4 5
ERG123 Η Επιστήμη του Έργου 2 5
ERG129 Πρακτική Άσκηση Ι 3 4
PAT220 Παθολογία-Ρευματολογία-Νοσολογία 2 5
PSY255 Ψυχολογία της Υγείας 3 6


ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΕΤΟΥΣ 31 Π. Μονάδες 60 ECTS
Τρίτο Τετράμηνο 16 30
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
ERG211 Εργοθεραπεία σε Παιδιά Ι 7 15
ERG212 Διεπιστημονική Εκπαίδευση Ι 2 4
ERG213 Υγεία και Ασφάλεια στο Χώρο Εργασίας 2 3
ERG370 Νομικά, Βιοηθικά και Δεοντολογικά Ζητήματα στην Εργοθεραπεία 2 3
N/A Αγγλικά Επιστημών Υγείας Ι (ΕΝΗ070) ή Μάθημα Ελεύθερης Επιλογής 3 5
Τέταρτο Τετράμηνο 15 30
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
ERG221 Εργοθεραπεία σε Παιδιά ΙΙ 7 15
ERG222 Μεθοδολογία Έρευνας στην Εργοθεραπεία Ι 3 5
ERG229 Πρακτική Άσκηση ΙΙ 3 5
NUR414 Προαγωγή και Αγωγή Υγείας 2 5


ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΡΙΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 32 Π. Μονάδες 60 ECTS
Πέμπτο Τετράμηνο 15 30
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
ERG301 Εργοθεραπεία σε Ενήλικες Ι 7 15
ERG302 Διεπιστημονική Εκπαίδευση ΙΙ 2 4
ERG303 Δεξιότητες Επικοινωνίας 3 6
ERG322 Μεθοδολογία Έρευνας στην Εργοθεραπεία ΙΙ 3 5
Έκτο Τετράμηνο 17 30
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
ERG311 Εργοθεραπεία σε Ενήλικες ΙI 7 15
ERG339 Πρακτική Άσκηση ΙΙΙ 4 7
ERG440 Υποστηρικτική Τεχνολογία στην Εργοθεραπεία 3 5
N/A Μάθημα Ελεύθερης Επιλογής 3 3


ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 32 Π. Μονάδες 60 ECTS
Έβδομο Τετράμηνο 16 30
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
ERG315 Πελατοκεντρική Προσέγγιση 3 5
ERG422 Μεθοδολογία Έρευνας στην Εργοθεραπεία ΙΙΙ 3 7
ERG445 Πρακτική Άσκηση ΙV 7 12
HEA410 Πτυχιακή Εργασία Ι 3 6
Όγδοο Τετράμηνο 16 30
Κωδικός Τίτλος Μαθήματος Π. Μονάδες ECTS
ERG402 Διεπιστημονική Εκπαίδευση ΙΙΙ 2 4
ERG449 Πρακτική Άσκηση V 9 16
HEA425 Πτυχιακή Εργασία ΙI 3 6
HSD411 Οικονομία της Υείας και Επιχειρηματικότητα 2 4


Objectives & Outcomes

Γενικοί Στόχοι

Στόχος του προγράμματος στην Εργοθεραπεία (Πτυχίο), είναι η παροχή υψηλού επιπέδου γενικών και βασικών, θεωρητικών και εργαστηριακών, γνώσεων και δεξιοτήτων, βασισμένων στα τελευταία επιστημονικά δεδομένα, ούτως ώστε οι απόφοιτοι να μπορούν να εργοδοτηθούν άμεσα ή να επιλέξουν, εάν επιθυμούν, να συνεχίσουν για περαιτέρω σπουδές στις Επιστήμες της Υγείας, αλλά και της Αθλητικής Επιστήμης και της Φυσικής Αγωγής, των Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών [Ψυχολογία, Ειδική (Ενιαία) Εκπαίδευση] και συναφείς ειδικότητες.

Συγκεκριμένοι Στόχοι

Το πρόγραμμα στοχεύει στην παροχή γενικής θεωρητικής και εργαστηριακής εκπαίδευσης στην Εργοθεραπεία και είναι ειδικά σχεδιασμένο για τους φοιτητές/τριες, οι οποίοι/ες επιλέγουν ευέλικτη βασική εκπαίδευση, η οποία θα μπορεί να στηρίξει με επιτυχία, είτε περαιτέρω σπουδές στη συνέχεια, είτε επαγγελματική αποκατάσταση στο αντικείμενο σπουδών τους.

Η Εργοθεραπεία είναι ένα επάγγελμα υγείας που επικεντρώνεται στη θεραπευτική χρήση προσαρμοσμένων δραστηριοτήτων σε άτομα όλων των ηλικιών με σωματικά, αναπτυξιακά, συναισθηματικά, ψυχικά και κοινωνικά ελλείμματα ώστε να επανακτήσουν δεξιότητες απαραίτητες για λειτουργική ανεξαρτησία, υγεία και ευεξία. Η επιστήμη της Εργοθεραπείας αντλεί το θεωρητικό και ερευνητικό της υπόβαθρο από το χώρο της ιατρικής (νευρολογίας-παθολογίας), της ψυχολογίας, της ειδικής αγωγής, της Αθλητικής Επιστήμης και Φυσικής Αγωγής, της φυσικοθεραπείας, και από πολλές άλλες επιστήμες.

Το πρόγραμμα σπουδών καλύπτει το γνωστικό αντικείμενο της μελέτης των λειτουργικών ενασχολήσεων του ατόμου στους τομείς της αυτοφροντίδας και της παραγωγικότητας, του εντοπισμού των δυσλειτουργικών στοιχείων και της εξειδικευμένης εργοθεραπευτικής παρέμβασης, με σκοπό την κατάκτηση του βέλτιστου δυνατού επιπέδου λειτουργικότητας και προσαρμοστικής συμπεριφοράς, έτσι ώστε να επιτευχθεί η επιτυχής ανάληψη των λειτουργικών ρόλων της ζωής του.

Η αξιολόγηση και η παρέμβαση στην Εργοθεραπεία πραγματοποιούνται τόσο στους τομείς των δραστηριοτήτων που αναφέρονται πιο πάνω όσο και στις δεξιότητες που επιτρέπουν στο άτομο να αποδίδει στις δραστηριότητες αυτές. Οι τομείς δεξιοτήτων περιλαμβάνουν τις κινητικές, αισθητηριακές, γνωστικές-αντιληπτικές και ψυχοκοινωνικές.

Ο Εργοθεραπευτής επίσης παρεμβαίνει και προσαρμόζει το περιβάλλον του ατόμου και επιλέγει κατάλληλο βοηθητικό εξοπλισμό που θα τον διευκολύνει στη λειτουργικότητα του.

Ειδικότερα οι επιμέρους στόχοι που τίθενται, μεταξύ άλλων, είναι:

  • Επιλογή και εκπαίδευση στη χρήση βοηθητικής τεχνολογίας σε άτομα με σοβαρή κινητική δυσκολία με στόχο τον έλεγχο του περιβάλλοντός τους.
  • Εκπαίδευση σε τεχνικές αυτοφροντίδας σε χρόνιες παθήσεις.
  • Εκπαίδευση σε εναλλακτικούς τρόπους διεκπεραίωσης καθημερινών δραστηριοτήτων σε άτομα μεδυσκολίες στην κίνηση ή περιορισμένη διαθεσιμότητα ενέργειας.
  • Εκπαίδευση σε τεχνικές διαχείρισης του προσωπικού χώρου σε άτομα τρίτης ηλικίας.
  • Εκπαίδευση και στήριξη ατόμων με νοητική αναπηρία για αυτόνομη διαβίωση.
  • Εκπαίδευση στην αυτόνομη οδήγηση σε άτομα με κινητικές δυσκολίες.
  • Τεχνικές διατήρησης βραχυπρόθεσμης μνήμης και προσανατολισμού στο χώρο σε άτομα με Alzheimer.
  • Μετακινήσεις στην κοινότητα με τροχοκάθισμα σε άτομα με παραπληγία.
  • Προσαρμογές στο σπίτι/ στην εργασία.
  • Δραστηριότητες δημιουργικής έκφρασης για επεξεργασία συναισθημάτων σε άτομα με εθισμούς ή ψυχιατρικές διαταραχές.

 

Επιπρόσθετα, παρέχεται αξιολόγηση και παρέμβαση σε θέματα ψυχοκινητικής ανάπτυξης, όπως:

  • Δεξιότητες αδρής κίνησης
  • Δεξιότητες λεπτής κίνησης (γραφοκινητικά, δεξιότητες σύλληψης μικρών αντικειμένων, κλπ).
  • Γνωστικές, αντιληπτικές δεξιότητες (μνήμη, προσοχή, σκέψη, αιτιολόγηση, αντίληψη σχημάτων, χρωμάτων, μεγεθών, επίλυση προβλημάτων, κλπ).
  • Αισθητηριακή επεξεργασία (ικανότητα να λαμβάνει, να επεξεργάζεται και να ανταποκρίνεται σε ερεθίσματα από το περιβάλλον, απτικά, οπτικά, ακουστικά, αιθουσαία και ιδιοδεκτικά.)
  • Δεξιότητες οπτικοκινητικού συντονισμού (αντιγραφή συμβόλων, προσομοίωση διαφόρων σχεδίων, κλπ.)
  • Δεξιότητες κινητικού σχεδιασμού (ικανότητα να σχεδιάσει, να οργανώσει και να εκτελέσει κινητικές δραστηριότητες.)
  • Στοματοκινητικές δεξιότητες (απομύζηση, δάγκωμα, μάσηση, φύσημα, σφύριγμα, κλπ.)
  • Δεξιότητες παιχνιδιού (σκόπιμες δεξιότητες παιχνιδιού, κατάλληλες για την ηλικία του.)
  • Κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες (ικανότητα να αλληλεπιδρά με συνομήλικους και άλλους)
  • Δεξιότητες καθημερινής ζωής (ντύσιμο, σίτιση, προσωπική υγιεινή, χρήση τουαλέτας, κλπ.)
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών στο Πρόγραμμα Εργοθεραπείας οι πτυχιούχοι αναμένεται να είναι ικανοί να:

  • Περιγράφουν τις έννοιες που εμπλέκονται στη επιλογή, διαβάθμιση, και προσαρμογή θεραπευτικών μέσων, μεθόδων και τεχνικών που σχετίζονται με την Εργοθεραπεία.
  • Εκτιμούν τη διαθεματική αντίληψη της ανάπτυξης, και να είναι σε θέση να εκτιμούν τους τρόπους διάδρασης ψυχολογικών, κοινωνικών και βιοσωματικών παραγόντων στην ανάπτυξη, καθώς και τις ατομικές διαφορές στην προσαρμογή και ανάπτυξη
  • Συμπεραίνουν τις επιδράσεις των διαταραχών στη λειτουργικότητα και προσαρμογή του ατόμου στην οικογένεια, στο σχολείο και στην κοινωνία.
  • Εξετάζουν συνδυασμό θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων ώστε να προσφέρουν εργοθεραπευτικές παρεμβάσεις και να ανακαλύπτουν νέους τρόπους αντιμετώπισης των ατόμων με αναπηρίες με σκοπό τη μέγιστη δυνατή ανάπτυξη και προσαρμογή τους.
  • Συνδυάζουν και σχεδιάζουν θεωρίες, προσεγγίσεις και μεθόδους σχετικές με την Εργοθεραπεία εκτιμώντας σχετικά ερευνητικά δεδομένα, στοχεύοντας στη συνεχή βελτίωση της ποιότητας της δουλειάς τους.
  • Οργανώνουν, διαχειρίζονται και διοικούν ένα τμήμα ή μια υπηρεσία εργοθεραπείας.
  • Σχεδιάζουν, κατασκευάζουν, εφαρμόζουν και παρέχουν ειδικά βοηθήματα ώστε να διευκολύνουν τη συμμετοχή του ατόμου στα έργα και τις δραστηριότητες της καθημερινής τους ζωής.
  • Συνδυάζουν τη θεωρητική γνώση με την πρακτική, μέσω της σύνθεσης και αξιολόγησης ώστε να δρουν αυτόνομα σε επαγγελματικό επίπεδο.

  • Χρησιμοποιούν ποικίλες αξιολογητικές μεθόδους (παρατήρηση, συνέντευξη, σταθμισμένες και μη σταθμισμένες δοκιμασίες κλπ) ώστε να εκτιμήσουν τις ικανότητες και τις δυσκολίες του ατόμου στην εκτέλεση των καθημερινών του έργων και δραστηριοτήτων αυτοφροντίδα, παραγωγικότητα, ψυχαγωγία...) καθώς και τους παράγοντες (δεξιότητες του ατόμου και περιβαλλοντικά στοιχεία) που οδηγούν στις δυσκολίες αυτές.

  • Υιοθετούν τις βασικές αρχές της δεοντολογίας.

  • Διαμορφώνουν το κατάλληλο επιστημολογικό πλαίσιο, συγκρίνουν, και αξιολογούν μεθοδολογίες έρευνας και ανάλυσης για την εξέταση ζητημάτων εργοθεραπείας και πρακτικής στον εν λόγω χώρο.

  • Αναγνωρίζουν και να αξιοποιούν πραγματολογικά δεδομένα της εργοθεραπείας σε διαφορετικά πλαίσια (Νοσοκομεία, Ιδρύματα Αναπήρων, Φυλακές, Ψυχιατρικά Καταστήματα, Φορείς Φροντίδας Ηλικιωμένων).

  • Εργάζονται αποτελεσματικά στα πλαίσια διεπιστημονικής ομάδας.

  • Παρουσιάζουν κριτική αξιολόγηση και επαρκείς επικοινωνιακές δεξιότητες.

  • Εμφανίζουν πνεύμα προσφοράς στην κοινωνία και στον εθελοντισμό.

You may also be interested in

Alumni Profiles

No profiles found

Careers & Employment

H αποκατάσταση σωματικών ή ψυχικών παθήσεων ασθενών είναι η βασική αποστολή και ευθύνη του εργοθεραπευτή  σε συνεργασία πάντοτε με ιατρό, φυσικοθεραπευτή η ψυχολόγο. Ο εργοθεραπευτής αξιολογεί τις ικανότητες και τις δυσκολίες των ατόμων με κινητικές, ψυχικές ή γνωστικές αναπηρίες  στην εκτέλεση των καθημερινών τους δραστηριοτήτων καθώς και τις δεξιότητες του κάθε ατόμου. Με βάση τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, θέτει στόχους και σχεδιάζει την παρέμβαση σε συνεργασία με τον ασθενή και την οικογένεια του, προσαρμόζοντας θεραπευτικές μεθόδους και τεχνικές. Επίσης τροποποιεί το περιβάλλον του ασθενή ώστε να διευκολύνει την ενεργή συμμετοχή του ασθενή και να πετύχει βελτίωσή της λειτουργικότητας του ασθενούς με στόχο την κοινωνική του επανένταξη.

Απόφοιτοι μπορούν να εργαστούν ως αυτοαπασχολούμενοι, η ως στελέχη νοσοκομείων, κέντρων αποκατάστασης ή  γηροκομείων. Οι ευκαιρίες απασχόλησης του επαγγέλματος είναι πολύ καλές. 

 

Δεξιότητες

  • Κατανόηση και Ανάλυση των Προβλημάτων
  • Ευγένεια
  • Ικανότητα Επικοινωνίας
  • Μεθοδικότητα και Οργάνωση  
  • Συναισθηματική Νοημοσύνη

 

 

Τομείς Εργοδότησης

  • Υγείας (Νοσοκομεία, Κλινικές)
  • Κέντρα Αποκατάστασης/Στέγες Ηλικιωμένων
  • Μη κερδοσκοπικοί Οργανισμοί
  • Δημόσιος Τομέας
  • Ιδιωτικός Τομέας
  • Εκπαίδευση
  • Έρευνα

 

 

Επιλογές Σταδιοδρομίας

  • Μέλη της ομάδας αποκατάστασης
  • Στελέχη των νοσοκομείων ή κέντρων αποκατάστασης
  • Ελεύθερος Επαγγελματίας Εργοθεραπευτής
  • Ειδικοί Εργοθεραπευτές σε Κέντρα Κοινοτικής ψυχικής υγιεινής- Αποτοξίνωσης - Σωφρονιστικά Ιδρύματα
  • Μέλη ερευνητικής μονάδας
  • Εκπαιδευτές

 

 

Μεταπτυχιακές / Επαγγελματικές Σπουδές

Οι απόφοιτοι είναι, επίσης, σε θέση να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε Μεταπτυχιακό επίπεδο, προκειμένου να ακολουθήσουν μια ακαδημαϊκή σταδιοδρομία.

 

Πρόγραμμα Εργασιακής Εμπειρίας του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου

Το πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας του Κέντρου Καριέρας δίνει τη δυνατότητα σε τριτοετείς και τεταρτοετείς φοιτητές με ψηλή ακαδημαϊκή επίδοση να εργαστούν για περίοδο τριών μηνών σε θέσεις αντίστοιχες του κλάδου σπουδών τους. Το πρόγραμμα εμπλουτίζει το βιογραφικό του κάθε συμμετέχοντα, αφού αποκτά εργασιακή εμπειρία και Προσωπική Αξιολόγηση των Ικανοτήτων του από τον οργανισμό στον οποίο τοποθετείται.

 

Μηχανές Εξευρέσεως Εργασίας

University of Europe
Laureate Digital