Marketing Communications and Social Media (4 xρόνια, Πτυχίο Διοίκησης Επιχειρήσεων)

Περιγραφή

Το πτυχίο ‘Marketing Communications and Social Media’ συνδυάζει τη θεωρία και την πρακτική του μάρκετινγκ με την κατανόηση του ρόλου της επικοινωνίας στην προώθηση των επιχειρήσεων χρησιμοποιώντας τα νέα μέσα επικοινωνίας. Οι φοιτητές εξοπλίζονται με ουσιαστικές γνώσεις στις αρχές της συμπεριφοράς των καταναλωτών, στο πώς διαμορφώνονται και αλλάζουν οι αγορές για προϊόντα και υπηρεσίες, και στις μεθόδους που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες και οι προτιμήσεις των πελατών. Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη πληθώρας ικανοτήτων που απαιτούνται για αποτελεσματικά στελέχη στον τομέα του μάρκετινγκ και κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένης της δεξιότητας ανάλυσης και διαχείρισης δεδομένων, καθώς και προηγμένες επικοινωνιακές δεξιότητες της ψηφιακής στρατηγικής μάρκετινγκ και τη διαχείριση κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης και διαδικτυακών κοινοτήτων.

 

Προοπτικές Εργοδότησης

Ψηφιακή Στρατηγική Μάρκετινγκ, Διαχείριση Κοινωνικών Μέσων Ενημέρωσης, Δημόσιες Σχέσεις, Διαφήμιση, Μέσα Ενημέρωσης, Άμεσο Μάρκετινγκ, Σύμβουλοι Επικοινωνίας.

 

Δομή Προγράμματος



All students pursuing the Bachelor’s degree in Marketing Communications and Social Media must complete the following requirements:



Degree Requirements ECTS
General Education Requirements 42
Business Core Requirements 77
Major Requirements 105
Free Electives2 16
Total Requirements 240


General Education Requirements 42 ECTS
English and Communication 16
Code Course Title ECTS
COM101 Public Speaking 5
ENG103 Introduction in Expository Writing 6
ENG205 Business English 5
Humanities and Social Sciences1 16
Code Course Title ECTS
N/A Philosophy, Psychology, Sociology, History, or Political Science 16
Mathematics 5
Code Course Title ECTS
MAT115 Statistics I 5
Computer Science 5
Code Course Title ECTS
CSC190 Computer Fundamentals and Applications 5


Business Core Requirements 77 ECTS
Code Course Title ECTS
ACC112 Introduction to Financial Accounting 5
ACC113 Introduction to Managerial Accounting 5
BUS101 Introduction to Business 5
BUS111 Finite Mathematics for Business 5
BUS195 Business Calculus and Applications 5
BUS201 International Business 5
BUS360 Innovation and Entrepreneurship 5
BUS401 Business Policy and Strategic Management 6
ECO101 Principles of Microeconomics 5
ECO102 Principles of Macroeconomics 5
FIN101 Essentials of Financial Analysis 6
LAW101 Business Law I 5
MAR101 Introduction to Marketing 5
MGT101 Principles of Management 5
MGT205 Organizational Behavior 5


Major Requirements 105 ECTS
Code Course Title ECTS
BUS215 Business Research 6
BUS411 Senior Project 10
MAR111 Advertising and Sales Promotion 6
MAR115 Fundamentals of Social Media 5
MAR125 Integrated Marketing Communications 6
MAR204 Consumer Behaviour 6
MAR205 Selling and Sales Management 6
MAR207 Direct Marketing 6
MAR213 The Art of Persuasion 6
MAR312 Integrated Marketing Communications Campaigns 6
MAR317 Digital Communications Strategy 6
PRS320 Public Relations Management and Practice 6
Major Electives 30

Students select Five (5) of the following courses

Code Course Title ECTS
MAR209 Consumer Behavior and Social Media 6
MAR260 Professional Selling 6
MAR308 Brand Management 6
MAR404 Advertising and Symbolism 6
PRS260 Issues and Crisis Management and CSR 6
PRS290 Public Relations Audit-Project 6
TSM202 Event Management 6


Free Electives2 16 ECTS



 

 

 

Στόχοι Προγράμματος

General Objectives
  • To develop the student’s capacity to think, write and speak effectively and creatively.
  • To develop an appreciation of and respect for social, moral, and ethical values as the foundation of one’s relationship to others and one’s responsibilities to the community.
  • To develop the student’s analytical, decision-making and communication competencies together with those qualities of self-reliance, responsibility, integrity and self-awareness, which will promote personal achievement and contribution to organizations.
  • To build breadth of perspective through the general education requirements and provide sufficient specialization to meet basic professional and career requirements.
  • To provide the student with the necessary requirements for academic and/or career advancement.

 

 

 

Specific Objectives
  • To provide students with a foundation in Business in general and all methods of communication in marketing, in particular.
  • To provide a thorough study of each of the elements of the promotional mix, i.e. Advertising, Public Relations, Sales Promotion, Personal Selling and Direct Marketing.
  • To provide an in-depth understanding as to why and how the elements of the communications mix are integrated.
  • To provide the foundations of Social Media Marketing for students who want careers in the rapidly changing marketing communications field.
  • To provide students with the knowledge and skills to design and implement an effective marketing communications campaign.
  • To provide students with an in-depth knowledge of the role of marketing communications and the process of developing relationships with stakeholders.
  • To center attention directly on the skills and knowledge required by Marketing Communication professionals and to help students acquire knowledge and develop skills in a systematic way.
  • To assist the students in developing leadership capabilities, which can be used in reaching solutions to problems of Business in general, and in the marketing communications field in particular.

 

Learning Outcomes
Upon successful completion of the program the students should be able to:
 
  • Demonstrate awareness and capability of analyzing environmental (economic, social, political, legal, and technological) trends and their impact on individuals and businesses.
  • Critically evaluate and apply concepts, techniques, strategies, and theories from any appropriate discipline in business contexts
  • Demonstrate their ability to communicate effectively in business situations through speaking, writing, and by use of electronic media.
  • Differentiate and analyze consumer data sources and collection methods via an empirical research approach.
  • Describe the application of manual and computer-based quantitative and qualitative tools and methodologies in identifying and solving problems and making decisions in business situations.
  • Demonstrate a thorough understanding of each element of the communications mix and the importance of integrating them.
  • Apply knowledge from business and communication disciplines to develop an effective integrated communications plan in the dynamic environment.
  • Describe the coordination of the production of visually effective print, graphic, and electronic communications.
  • Demonstrate a thorough understanding of Social Media principles and how these platforms are re-formulating business communications.
  • Demonstrate the capability of building and maintaining professional relationships with the various audiences of the organization.
  • Project the ability to work in accordance with the professional ethics, standards, practices and the relevant laws.
  • Demonstrate the ability to build teams and work effectively within them.

 

 

 

 

 

 

 

You may also be interested in

Προφίλ Αποφοίτων

Δεν βρέθηκαν προφίλ

Καριέρα & Εργοδότηση

Οι απόφοιτοι του προγράμματος Marketing Communications & Social Media  χρησιμοποιούν τις γνώσεις για τη δημιουργία και προώθηση της εταιρικής ταυτότητας ενός οργανισμού. Μέσω των γνώσεων που αποκτούν μπορούν να χρησιμοποιήσουν διάφορα επικοινωνιακά μέσα για  να μεταφέρουν στοχευόμενα και ορθά τα μηνύματα που επιθυμούν στους πελάτες τους για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρουν. Επίσης αναπτύσσουν σχέσεις με πελάτες και διάφορους φορείς χρησιμοποιώντας εκτός από τις παραδοσιακές μεθόδους δικτύωσης και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αξιοποιώντας την τεχνολογία προς όφελος του οργανισμού για την καλύτερη δυνατή προβολή στην ευρύτερη κοινωνία.

 

Δεξιότητες

  • Ομαδικότητα
  • Επικοινωνιακές δεξιότητες
  • Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων
  • Εξαιρετική χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών
  • Αναλυτικές και ερευνητικές
  • Οργάνωση και αποδοτικότητα
  • Ηγετικές Ικανότητες
  • Πρωτοβουλία και Δημιουργικότητα

 

Τομείς Εργοδότησης

  • Δημόσιος & Ιδιωτικός
  • Διαφημιστικός
  • Εκδοτικός
  • ΜΜΕ
  • Τεχνολογίας
  • Τηλεπικοινωνίες
  • Εκπαίδευση

 

Επιλογές Σταδιοδρομίας

  • Ελεύθερος Επαγγελματίας
  • Λειτουργός επικοινωνίας
  • Εκπρόσωπος τύπου
  • Διαφημιστής
  • Λειτουργός δημοσίων σχέσεων και Μάρκετινγκ
  • Εκπαιδευτικός

 

Μεταπτυχιακές / Επαγγελματικές Σπουδές

  • Για σταδιοδρομία στον Ακαδημαϊκό τομέα και στην ανώτατη εκπαίδευση, η απόκτηση Διδακτορικού Τίτλου (PhD) είναι επιθυμητή και προσφέρει εμπειρία και ικανότητες άμεσα συνδεμένες με την έρευνα.

 

Πρόγραμμα Εργασιακής Εμπειρίας του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου

Το πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας του Κέντρου Καριέρας δίνει τη δυνατότητα σε τριτοετείς και τεταρτοετείς φοιτητές με ψηλή ακαδημαϊκή επίδοση να εργαστούν για περίοδο τριών μηνών σε θέσεις αντίστοιχες του κλάδου σπουδών τους. Το πρόγραμμα εμπλουτίζει το βιογραφικό του κάθε συμμετέχοντα, αφού αποκτά εργασιακή εμπειρία και Προσωπική Αξιολόγηση των Ικανοτήτων του από τον οργανισμό στον οποίο τοποθετείται. Κάποιες από τις εταιρείες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και στις οποίες τοποθετήθηκαν φοιτητές του Marketing Communication & Social Media  είναι:

 

  • Abacus Ltd
  • AC Nielsen
  • Airtrans Group Ltd
  • Alico AIG Life
  • Aspen Trust
  • Atlantis Consulting
  • BKR Damianou & Partners
  • Carob Mill Ltd
  • Cyprus Trading Corporation Limited
  • FBME BANK LTD (Federal Bank of the Middle East Ltd)
  • Infocredit Group
  • Lanitis E.C. Holfings Ltd
  • Lanitis Freen Energy Group Ltd
  • Liberty Life Insurance Company
  • N.P. Lanitis Ltd
  • New Nissan Cyprus Ltf
  • TFI Markets
  • Thomson Reuters
  • MTN (Cyprus)
  • GrantXpert Consulting Ltd
  • Cyprus Department of Labour (Employment Market Section)
  • WorkForce Cyprus
  • RTD Talos
  • Penta Marketing Art
  • O. Shambartas LLC

 

Μηχανές Εξευρέσεως Εργασίας

University of Europe
Laureate Digital