Επιλογή Σελίδας
Κωνσταντίνα Χαραλάμπους
Πρόεδρος Τμήματος, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Διδακτική της Γλώσσας και Γραμματισμός
22713214
School of Humanities, Social and Education Sciences
Department of Education Sciences
Ακαδημαϊκα Προσοντα
Ακαδημαϊκός Τίτλος Έτος Ίδρυμα Τμήμα Τίτλος Διατριβής (Καταχωρείται προαιρετικά)
PhD Language and Education 2009 King’s College London Παιδαγωγικό Τίτλος Διατριβής: “Learning the language of The Other: A linguistic ethnography”
MA in Language Ethnicity and Education (Distinction) 2005 King’s College London Παιδαγωγικό Τίτλος Διπλωματικής: “Language maintenance, identity and Greek schools in London”
Πτυχίο Ελληνικής Φιλολογίας (κατεύθυνση Νεοελληνική λογοτεχνία) 2004 Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Φιλολογίας
Ιστορικο Εργοδοτησης
Περίοδος Εργοδότησης Εργοδότης Τόπος Θέση
Από Μέχρι
2009 2011 Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου Κύπρος Συνεργάτιδα έρευνας: “Investigation of the obstacles and possibilities of multiculturalism, reconciliation and social justice in Greek-Cypriot primary schools”
2010 2011 Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου Κύπρος Συνεργαζόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό
Φεβ. 2010 Ιούνιο 2010 Πανεπιστήμιο Λευκωσίας Κύπρος Συνεργαζόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό
Δημοσιευσεις
  • Έτος Τίτλος Άλλοι συγγραφείς Επιστημονικό Περιοδικό και Εκδότης / Συνέδριο Τόμος Σελ.
    2017 “De-securitizing Turkish: teaching the language of a former enemy, and Intercultural Language Education” Charalambous, P., Rampton, B. Applied Linguistics 38(6) 800-823
    2016 “Diversity and conflict: Negotiating linguistic, ethnic and emotional boundaries in literacy classrooms” Zembylas, M., Charalambous P. Linguistics & Education 35 50-62
    2016  “Troubling translanguaging: language ideologies, superdiversity and interethnic conflict” Charalambous, P., Zembylas, M. Applied Linguistics Review 7(3) 327-352
    2016 “Breaking classroom silences: a view from linguistic ethnography” Rampton, B. Language and Intercultural Communication 16(1) 4-21
    2016 “Human rights and the ethno—Nationalist problematic through the eyes of Greek-Cypriot teachers” Zembylas, M., Charalambous, P., Lesta, S. Education, Citizenship and Social Justice 11 (1) 19-33
    2016 “Toward a critical hermeneutical approach of human rights education: universal ideals, contextual realities and teachers’ difficulties” Zembylas, M., Charalambous, P., Lesta, S. Journal of Curriculum Studies, DOI:10.1080/00220272.2016.1188156 1-21
    2016 “Teachers’ pedagogical perspectives and teaching practices on human rights in Cyprus: an empirical exploration and implications for human rights education” Zembylas, M., Charalambous, P. Pedagogies: An International Journal 1-21
    2016 “Toward a Critical Hermeneutical Approach in Human Rights Education: Transformative Possibilities and the Challenges of Implementation” Zembylas, M., Charalambous, P., Lesta, S. European Education Journal
    2015 “Teachers’ Understandings of Human Rights and Human Rights Education (HRE) in Cyprus: An Exploratory Study” Zembylas, M., Charalambous, P., Lesta, S. Human Rights Review 16 (2) 161-182
    2014 “The schooling of emotion and memory: Analyzing emotional styles in the context of a teacher's pedagogical practices” Zembylas, M., Charalambous, P. Teaching and Teacher Education, DOI: 10.1016/j.tate.2014.08.001 44 69-80
Εκθεσεις
Ερευνητικα Projects
Ημερομηνία Τίτλος Επιχορήγηση Από: Ρόλος στο Ερευνητικό Projects *
2016-[2019] BONDS – educational programme for social inclusion for immigrant mothers and children through collaborative comic story-telling. Erasmus + (KA2 Strategic Partnership for adults) Τοπική Συντονίστρια
2016-2018 The Living Book - Augmenting Reading For Life Erasmus + (KA2 Strategic Partnership) Συν-συντονίστρια
2016-2018 Sociolinguistics & Security British Academy Μέλος
2014-2017 Cost Network New Speakers in a Multilingual Europe EU Framework Programme, Horizon 2020 Μέλος του Management Committee
2016-2017 Everyday Practices of (In)security KCL Faculty of Social Science & Public Policy Μέλος
2012-2015 Crossing languages and borders: intercultural language education in a conflict-troubled context Leverhulme Trust, in collaboration with King’s College London Ερευνήτρια & Συντονίστρια
2010-2013 RICK’s Café - Recreating Inter-cultural and International Competences and Knowledge Space, Comenius Multilateral Network Project   ΕU Lifelong Learning Programme Μέλος
2013-2014 Human Rights Education in Cyprus Open University Cyprus Ερευνήτρια
Ακαδημαϊκες Συμβουλευτικες Υπηρεσιες/Συμμετοχη σε Συμβουλια/Επιτροπές
Α/Α Περίοδος Οργανισμός Τίτλος Θέσης ή Υπηρεσίας Κύριες Δραστηριότητες
1 2016-σήμερα Δικοινοτική Τεχνική Επιτροπή για την Παιδεία Μέλος Συμβουλευτικός ρόλος προς την Κυβέρνηση και το Γραφείο του Διαπραγματευτή σε θέματα σχετικά με την παιδεία
2 2014-2016 ΟΕΕ Γλώσσα & Γραμματισμός Συν-συντονίστρια Διοργάνωση δράσεων και εκδηλώσεων σχετικά με την Γλώσσα και τον Γραμματισμό για την αντίστοιχη ομάδα ειδικού ενδιαφέροντος της Παιδαγωγικής Εταιρείας Κύπρου.
 
Βραβευσεις/Διεθνεις Διακρισεις
Date Title Awarded by:
Fall 2017 Fulbright Visiting Fellowship Graduate Centre, City University of New York
2016 -2018 Alumni Engagement Innovation Fund  για τη δημιουργία προγράμματος ανταλλαγής φοιτητών Αγγλικής Φιλολογίας μεταξύ του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου και του Stockton University, New Jersey US State Department
6.6.2015 -19.7.2015 SUSI award – υποτροφία 6 εβδομάδων «Study of Society & Culture» New York University (US State Department)
2006- 2009 Βραβείο του School of Social Sciences and Public Policy - χρηματική υποτροφία για διδακτορικές σπουδές King’s College London
Αλλες Διακρισεις