Ακαδημαϊκός Τίτλος | Έτος | Ίδρυμα | Τμήμα | Τίτλος Διατριβής (Καταχωρείται προαιρετικά) |
PhD Language and Education | 2009 | King’s College London | Παιδαγωγικό | Τίτλος Διατριβής: “Learning the language of The Other: A linguistic ethnography” |
MA in Language Ethnicity and Education (Distinction) | 2005 | King’s College London | Παιδαγωγικό | Τίτλος Διπλωματικής: “Language maintenance, identity and Greek schools in London” |
Πτυχίο Ελληνικής Φιλολογίας (κατεύθυνση Νεοελληνική λογοτεχνία) | 2004 | Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης | Φιλολογίας |
Περίοδος Εργοδότησης | Εργοδότης | Τόπος | Θέση | |
Από | Μέχρι | |||
2009 | 2011 | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | Κύπρος | Συνεργάτιδα έρευνας: “Investigation of the obstacles and possibilities of multiculturalism, reconciliation and social justice in Greek-Cypriot primary schools” |
2010 | 2011 | Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου | Κύπρος | Συνεργαζόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό |
Φεβ. 2010 | Ιούνιο 2010 | Πανεπιστήμιο Λευκωσίας | Κύπρος | Συνεργαζόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό |
Έτος | Τίτλος | Άλλοι συγγραφείς | Επιστημονικό Περιοδικό και Εκδότης / Συνέδριο | Τόμος | Σελ. |
2017 | “De-securitizing Turkish: teaching the language of a former enemy, and Intercultural Language Education” | Charalambous, P., Rampton, B. | Applied Linguistics | 38(6) | 800-823 |
2016 | “Diversity and conflict: Negotiating linguistic, ethnic and emotional boundaries in literacy classrooms” | Zembylas, M., Charalambous P. | Linguistics & Education | 35 | 50-62 |
2016 | “Troubling translanguaging: language ideologies, superdiversity and interethnic conflict” | Charalambous, P., Zembylas, M. | Applied Linguistics Review | 7(3) | 327-352 |
2016 | “Breaking classroom silences: a view from linguistic ethnography” | Rampton, B. | Language and Intercultural Communication | 16(1) | 4-21 |
2016 | “Human rights and the ethno—Nationalist problematic through the eyes of Greek-Cypriot teachers” | Zembylas, M., Charalambous, P., Lesta, S. | Education, Citizenship and Social Justice | 11 (1) | 19-33 |
2016 | “Toward a critical hermeneutical approach of human rights education: universal ideals, contextual realities and teachers’ difficulties” | Zembylas, M., Charalambous, P., Lesta, S. | Journal of Curriculum Studies, DOI:10.1080/00220272.2016.1188156 | 1-21 | |
2016 | “Teachers’ pedagogical perspectives and teaching practices on human rights in Cyprus: an empirical exploration and implications for human rights education” | Zembylas, M., Charalambous, P. | Pedagogies: An International Journal | 1-21 | |
2016 | “Toward a Critical Hermeneutical Approach in Human Rights Education: Transformative Possibilities and the Challenges of Implementation” | Zembylas, M., Charalambous, P., Lesta, S. | European Education Journal | ||
2015 | “Teachers’ Understandings of Human Rights and Human Rights Education (HRE) in Cyprus: An Exploratory Study” | Zembylas, M., Charalambous, P., Lesta, S. | Human Rights Review | 16 (2) | 161-182 |
2014 | “The schooling of emotion and memory: Analyzing emotional styles in the context of a teacher's pedagogical practices” | Zembylas, M., Charalambous, P. | Teaching and Teacher Education, DOI: 10.1016/j.tate.2014.08.001 | 44 | 69-80 |
Ημερομηνία | Τίτλος | Επιχορήγηση Από: | Ρόλος στο Ερευνητικό Projects * |
2016-[2019] | BONDS – educational programme for social inclusion for immigrant mothers and children through collaborative comic story-telling. | Erasmus + (KA2 Strategic Partnership for adults) | Τοπική Συντονίστρια |
2016-2018 | The Living Book - Augmenting Reading For Life | Erasmus + (KA2 Strategic Partnership) | Συν-συντονίστρια |
2016-2018 | Sociolinguistics & Security | British Academy | Μέλος |
2014-2017 | Cost Network New Speakers in a Multilingual Europe | EU Framework Programme, Horizon 2020 | Μέλος του Management Committee |
2016-2017 | Everyday Practices of (In)security | KCL Faculty of Social Science & Public Policy | Μέλος |
2012-2015 | Crossing languages and borders: intercultural language education in a conflict-troubled context | Leverhulme Trust, in collaboration with King’s College London | Ερευνήτρια & Συντονίστρια |
2010-2013 | RICK’s Café - Recreating Inter-cultural and International Competences and Knowledge Space, Comenius Multilateral Network Project | ΕU Lifelong Learning Programme | Μέλος |
2013-2014 | Human Rights Education in Cyprus | Open University Cyprus | Ερευνήτρια |
Α/Α | Περίοδος | Οργανισμός | Τίτλος Θέσης ή Υπηρεσίας | Κύριες Δραστηριότητες |
1 | 2016-σήμερα | Δικοινοτική Τεχνική Επιτροπή για την Παιδεία | Μέλος | Συμβουλευτικός ρόλος προς την Κυβέρνηση και το Γραφείο του Διαπραγματευτή σε θέματα σχετικά με την παιδεία |
2 | 2014-2016 | ΟΕΕ Γλώσσα & Γραμματισμός | Συν-συντονίστρια | Διοργάνωση δράσεων και εκδηλώσεων σχετικά με την Γλώσσα και τον Γραμματισμό για την αντίστοιχη ομάδα ειδικού ενδιαφέροντος της Παιδαγωγικής Εταιρείας Κύπρου. |
Date | Title | Awarded by: |
Fall 2017 | Fulbright Visiting Fellowship | Graduate Centre, City University of New York |
2016 -2018 | Alumni Engagement Innovation Fund για τη δημιουργία προγράμματος ανταλλαγής φοιτητών Αγγλικής Φιλολογίας μεταξύ του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου και του Stockton University, New Jersey | US State Department |
6.6.2015 -19.7.2015 | SUSI award – υποτροφία 6 εβδομάδων «Study of Society & Culture» | New York University (US State Department) |
2006- 2009 | Βραβείο του School of Social Sciences and Public Policy - χρηματική υποτροφία για διδακτορικές σπουδές | King’s College London |