Ακαδημαϊκός Τίτλος | Έτος | Ίδρυμα | Τμήμα |
Ph. D. στις Κοινωνικές Βάσεις της Εκπαίδευσης, Ειδικότητα: Ανθρωπολογία της Εκπαίδευσης | 2008 | University of Virginia, Charlottesville· | Department of Leadership, Foundations and Policy |
M. Ed. στις Κοινωνικές Βάσεις της Εκπαίδευσης | 2005 | University of Virginia, Charlottesville | Department of Leadership, Foundations and Policy |
B.A. στις Επιστήμες της Αγωγής (Άριστα), | 2002 | Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λευκωσία | Τμήμα Επιστημών της Αγωγής |
Socrates-Erasmus exchange student | 2000 | University of Linköping, Σουηδία | Faculty of Educational Sciences |
Περίοδος Εργοδότησης | Εργοδότης | Τόπος | Θέση | |
Από | Μέχρι | |||
2014 | σήμερα | Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου | Κύπρος | Επίκουρη Καθηγήτρια, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών |
2009 | 2013 | Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου | Κύπρος | Λέκτορας, Σχολή Τεχνών και Επιστημών της Αγωγής |
2008 | University of Virginia | Charlottesville | Εκπαιδεύτρια, School of Continuing and Professional Studies |
Έτος | Τίτλος | Άλλοι συγγραφείς | Επιστημονικό Περιοδικό και Εκδότης / Συνέδριο | Τόμος | Σελ. |
2019 | Collapsing the supranational and the national: from citizenship to health education in the Republic of Cyprus. | Philippou, S. | In A. Rapoport (Ed.),Competing Frameworks: Global and National in Citizenship Education Charlotte, NC: Information Age. | 95-114 | |
2019 | Politics and the interview: unraveling immigrant children’s narrations and identity performances. | Kontovourki, S. | In S. Spyrou, R. Rosen, and D. Cook (Eds) Reimagining Childhood Studies. London: Bloomsbury Publishing Plc | 153-166 | |
2018 | Re-forming curriculum towards a ‘democratic socially responsible citizen’ in Greek-Cypriot Education: At the nexus of European and Intercultural Education discourses. | Philippou, S. | In N. Palaiologou & M. Zembylas (eds), Human Rights Education and Citizenship Education: Intercultural Perspectives within an international context. Cambridge Scholars Publishing. | ||
2018 | “‘All we need is love (and money)!’ What do higher education students want from their families?” | Lamprianou, I., Symeou, L. | Research Papers in Education, https://doi.org/10.1080/02671522.2018.1452957 | ||
2018 | “Curriculum making as professionalism-in-context: the cases of two elementary school teachers amidst curriculum change in Cyprus” | Kontovourki, S., Philippou, S. | Curriculum Journal, https://doi.org/10.1080/09585176.2018.1447308 | 29(2) | 257-276 |
2017 | “Has Family Involvement Migrated into Higher Education? How the administrative staff documents the phenomenon in students' university experience in Cyprus” | Symeou, L., Lamprianou, I., Rentzou, K., Andreou, P. | International Studies in Sociology of Education, http://dx.doi.org/10.1080/09620214.2017.1336934 | 27(1) | 78-99 |
2017 | “iConstruct: virtual disabilities in online settings” | Mavrou, K. | Disability & Society, http://dx.doi.org/10.1080/09687599.2017.1307717 | 32(4) | 542-564 |
2017 | “Caught between Worlds of Expertise: Primary Teachers amidst Official Curriculum Development Processes in Cyprus” | Philippou, S., Kontovourki, S. | Curriculum Inquiry, http://dx.doi.org/10.1080/03626784.2017.1283591 | 4(2) | 217-240 |
2015 | “Governing teachers: professional development and curriculum reform in Cyprus” | Kontovourki, S., Philippou, S. | In H.-G. Kothoff & E. Klerides (Eds.), Governing Educational Spaces: Knowledge, Teaching, and Learning in Transition, Rotterdam: Sense Publishers | 107-126 | |
2014 | “Constructing the ‘Other’: Politics and Policies of Intercultural Education in Cyprus” | L. Vega (Ed.), Empires, Post-Coloniality and Interculturality, Comparative and Education Society in Europe Series, Rotterdam: Sense Publishers | 251-272 |
Ημερομηνία | Τίτλος | Επιχορήγηση Από: | Ρόλος στο Ερευνητικό Projects * |
2016-2020 | Valuing the past, sustaining the future: Education, knowledge and identity across three generations in coastal communities | Norwegian Research Council | Μέλος της επιστημονικής ομάδας του ΕΠΚ |
2017-2019 | SIDE- Supporting Innovative models for Deaf youth Empowerment | Ευρωπαϊκή Ένωση, Erasmus+-KA2, αριθμός έργου 2016-3-AT02-KA205-001739 | Μέλος της επιστημονικής ομάδας του ΕΠΚ |
2016-2018 | Storying the teaching profession ‘from below’ and amidst change: a study of four cohorts of elementary teachers’ life histories in the Republic of Cyprus (late 1970s-2010s) | Internal Research Projects Leventis Foundation Funding Scheme, University of Cyprus | Μέλος της επιστημονικής ομάδας ως εξωτερική συνεργάτιδα |
2016-2018 | BONDS - Booster the emotional dimension of social inclusion for immigrant mothers and children | Ευρωπαϊκή Ένωση, Erasmus+ KA201, αριθμός έργου 2016-1-EL01-KA2004-023586 | Μέλος της επιστημονικής ομάδας του ΕΠΚ |
2015-2018 | Equity and Social Inclusion through Positive Parenting (ESIPP) | Ευρωπαϊκή Ένωση, Erasmus+, Key Action 2, 2015-1-UK01-KA204-013397 | Συντονίστρια της επιστημονικής ομάδας του ΕΠΚ |
2013-2015 | Family involvement in higher education | Internal Research Projects, Research Committee, University of Cyprus | Μέλος της επιστημονικής ομάδας ως εξωτερική συνεργάτιδα |
Περίοδος | Οργανισμός | Τίτλος Θέσης ή Υπηρεσίας | Κύριες Δραστηριότητες |
2013-2018 | Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος ‘Διαπολιτισμικόητα, Κοινωνική Δικαιοσύνη και Εκπαίδευση’, Παιδαγωγική Εταρεία Κύπρου | Συν-συντονίστρια (με την Χρ. Χατζησωτηρίου (2013-2016) και Ευγενία Παρτασή (2016-2018)) | Ιδρυτικό μέλος της ΟΕΕ, συντονισμός και διοργάνωση των ετήσιων δραστηριοτήτων της ΟΕΕ (σεμιναρια, εργαστήρι κτλ). |
2011-2013 | Ομίλος Ιστορικού Διαλόγου και Έρευνας Association of Historical Dialogue and Research | Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου Board Member | Υπεύθυνη για τα θέματα έρευνας του Ομίλου |
Date | Title | Awarded by: |
2011 | Κατάταξη ανάμεσα στα πρώτα 4 ερευνητικά έργα που υποβλήθηκαν το 2011 για το βραβείο ‘David A. Wilson Award for Excellence in Teaching and Learning’ με το ερευνητικό έργο Parents’ involvement in their children’s Higher education: A comparative study between a public and a private university in Cyprus (υποβλήθηκε με το Λ. Συμεού) | |
2005-2008 | Doctoral Scholarship Award | University of Virginia |
2006-2008 | Summer Fellowship Award | University of Virginia |
2007 | Doctoral Research Award in Education Science | Center for the Advanced Study of Teaching and Learning (CASTL), University of Virginia |
2004-2005 | Fulbright Scholarship Award CASP | Cyprus Fulbright Commission, Cyprus |
2002 | Βραβείο Άριστης Ακαδημαϊκής Επίδοσης | Πανεπιστήμιο Κύπρου |