Επιλογή Σελίδας
George Christofi
Λέκτορας, Μουσική Θεωρία και Σύνθεση
G.Christofi@euc.ac.cy
22713242
School of Humanities, Social and Education Sciences
Department of Arts
Ακαδημαϊκα Προσοντα
Ακαδημαϊκός Τίτλος Έτος Ίδρυμα
PhD in Music Composition 2009 The University of York
MA in Music Composition 2005 The University of York
MMus in Performance 2014 The University of Hull
BMus 2004 The University of Hull
Ιστορικο Εργοδοτησης
Περίοδος Εργοδότησης Εργοδότης Τόπος Θέση
Από Μέχρι
2015 σήμερα Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου Κύπρος Λέκτορας, Μουσική Θεωρία και Σύνθεση
2011 2015 Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου Κύπρος Επιστημονικός Συνεργάτης
2012 σήμερα Μουσικό Σχολείο, ΥΠΠ Κύπρος Καθηγητής Κιθάρας
Δημοσιευσεις
Έτος Τίτλος Άλλοι συγγραφείς Επιστημονικό Περιοδικό και Εκδότης / Συνέδριο
2018 ΔΙΠΛΟΦΩΝΙΑ-DIPLOPHONIA, World Music Days 2018, Beijing, China (ISCM)
2017 une petite note, 9th International Contemporary Music Festival, Nicosia, Cyprus Music for Theatre (Οδυσσεβάχ), Satiriko Theatre, Nicosia
2016 ΤΗΘΥΣ-TETHYS, Music for the 21st Century: National Opera Centre of New York (US)
2011 Palindromon en palindrome for Bass Clarinet  (music excerpts) Book: Sparnaay, H.  The Bass Clarinet: A Personal History. Periferia Music
2010 ΔΙΠΛΟΦΩΝΙΑ-DIPLOPHONIA per flauto ARS Publica Edizioni Musicali
2017  ‘The end justifies the means’: unorthodox playing techniques in Sciarrino and Lachenmann 7th International Musicological Conference MODUS-MODI-MODALITY, Nicosia, Cyprus
2015 A Coloured Theatre: non-conventional instrumental techniques and audio-visual continua in Sciarrino and Lachenmann International Colloquium From Xenakis to the present day: the Continuum and its development in music and architecture organized by Centre Iannis Xenakis, in Normandy, France
Εκθεσεις
Ερευνητικα Projects
Τίτλος Επιχορήγηση Από: Ρόλος στο Ερευνητικό Projects *
Young Performers Repertoire which is part of Interfaces research program (With the support of the Creative Europe Program, “Interfaces” unites 9 diverse partners from 8 European countries with the main objective of engaging new audiences of all ages and potential audience segments that, for a variety of demographic or cultural reasons, have not yet been exposed to the music of our time). Συντονιστής στο Action 51
Ακαδημαϊκες Συμβουλευτικες Υπηρεσιες/Συμμετοχη σε Συμβουλια/Επιτροπές
Βραβευσεις/Διεθνεις Διακρισεις
Date Title
2018 Spontaneous Combustion Commission Prize
Αλλες Διακρισεις