Επιλογή Σελίδας
Myria Ioannou
Επίκουρη Καθηγήτρια, Μάρκετινγκ
M.Ioannou@euc.ac.cy
22713195
The School of Business Administration
Department of Management and Marketing
Ακαδημαϊκα Προσοντα
Ακαδημαϊκός Τίτλος Έτος Ίδρυμα Τμήμα Τίτλος Διατριβής (Καταχωρείται προαιρετικά)
PhD in Marketing 2009 The University of Manchester Manchester Business School Development of Bank-Client Relationships: A Comparison between the Retail and the Business Context
MSc in Marketing 2002 Manchester School of Management, UMIST   Service Quality in Retail Banking in Cyprus: Dimensions and Gaps
BSc (Hons) in Business, Finance and Economics 1998 University of East Anglia    
 
Ιστορικο Εργοδοτησης
Περίοδος Εργοδότησης Εργοδότης Τόπος Θέση
Από Μέχρι
2003 Σήμερα Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου Κύπρος Προέδρος Τμήματος Διοίκησης & Μάρκετινγκ   Συντονίστρια Προγράμματος Επικοινωνιών Μάρκετινγκ και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
2003 2005 Αρχή Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού Κύπρος Λειτουργός, Τμήμα Επιχορήγησης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
1998 2001 Τράπεζα Αναπτύξεως Κύπρος Business and Financial Analyst, Corporate Banking
 
Δημοσιευσεις
Έτος Τίτλος Άλλοι συγγραφείς Επιστημονικό Περιοδικό και Εκδότης / Συνέδριο Τόμος Σελ.
2019 Visitor experiences of popular culture museums in islands: a management and policy approach   Boukas, N. The Routledge Handbook of Popular Culture and Tourism   450-463
2017 Establishing innovative products and processes in tourism: The role of service experience Boukas, N. and Sourouklis, C. International Journal of Tourism Policy 7 Issue 4 285-288
2017 Investigating islands’ visitors experiences in cultural heritage museums: the case of Cyprus Boukas, N. and Sourouklis, C. International Journal of Tourism Policy 7 Issue 4 327-351
2015 The Effect of Interaction Quality on Trust, Loyalty and Cross-Selling Melanthiou, Y. International Economics Letters 4 Issue 1 1-14
2014 Examining the role of advertising on the behaviour of co-operative bank consumers Boukas, N., & Skoufari, E. Journal of Co-operative Organization and Management 2 Issue 1 24-33
2012 Consumer-based Brand Equity: A cross-cultural perspective Rusu, O. Journal of Promotion Management 18 Issue 3 344-360
2009 Can retail bank-client relationships be developed online? Zolkiewski, J. EuroMed Journal of Business 4 Issue 3 254-269
2003 Service Quality in Retail Banking in Cyprus: Dimensions and Gaps Lewis, B. and Cui, C. Journal of Business and Society 16 No 1 5-30
2012 Bank-SME Relationships: ‘poked’ by the recent changes in the economic and technological environment Mihai-Yiannaki, S. Customer Centric Marketing Strategies: Tools for Building Organizational Performance, USA: IGI Global   191-213
2012 Customer Relationship Management: A One-Size-Fits-All philosophy?   Customer Centric Marketing Strategies: Tools for Building Organizational Performance, USA: IGI Global   150-170
 
Εκθεσεις
Ερευνητικα Projects
Ακαδημαϊκες Συμβουλευτικες Υπηρεσιες/Συμμετοχη σε Συμβουλια/Επιτροπές
Οργανισμός Τίτλος Θέσης ή Υπηρεσίας
International Journal of Tourism Policy Συν εκδότρια στην Ειδική έκδοση “Establishing innovative products and processes in tourism: The role of service experience”
Journal of Services Αξιολογήτρια
International Journal of Bank Marketing, Αξιολογήτρια
International Journal of Tourism Policy, Αξιολογήτρια
Σε Βιβλία (π.χ. Customer Centric Marketing Strategies: Tools for Building Organizational Performance, USA: IGI Global) Marketing  και Διεθνής Συνέδρια, (π.χ. EuroMed, ICA, ICOT) Αξιολογήτρια
 
Βραβευσεις/Διεθνεις Διακρισεις
Title Awarded by:
Fulbright scholarship για μεταπτυχιακές σπουδές Fulbright
Εξαίρεση απο τον 1ο  χρόνο του διδακτορικού  
Χορηγίες για συμμετοχή: (α) Services Marketing Workshop (β) Doctoral Colloquium of the Academy of Marketing Conference  
 
Αλλες Διακρισεις