Ακαδημαϊκός Τίτλος | Έτος | Ίδρυμα | Τμήμα | Τίτλος Διατριβής (Καταχωρείται προαιρετικά) |
Διδακτορικό (PhD) στις Επιστήμες της Αγωγής (Εκπαιδευτική Τεχνολογία) | 1995-2001 | University Of Michigan | School of Education | An investigation of the role of graphical design and student characteristics in scientific reasoning with weather maps. |
Μεταπτυχιακό (Μ.Α.) στις Επιστήμες της Αγωγής (Διδακτική Φυσικών Επιστημών) | 1998 | University Of Michigan | School of Education | |
Μεταπτυχιακό (M.A.) στις Τεχνολογίες Μάθησης και Επικοινωνίας | 1993-1995 | New York University | School of Education | |
Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης | 1987-1992 | Αριστοτέλειο Πανεπιστημιο Θεσσαλονικης | Παιδαγωγική Σχολή |
Περίοδος Εργοδότησης | Εργοδότης | Τόπος | Θέση | |
Από | Μέχρι | |||
2023 | Σήμερα | Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου | Κύπρος | Επίκουρη Καθηγήτρια |
2017 | 2023 | Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου | Κύπρος | Επιστημονική Συνεργάτιδα |
2017 | 2023 | Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο | Ελλάδα | Μέλος συνεργαζόμενου εκπαιδευτικού προσωπικού |
Έτος | Τίτλος | Άλλοι συγγραφείς | Επιστημονικό Περιοδικό και Εκδότης / Συνέδριο | Τόμος | Σελ. |
2023 | Use of key transversal competences in the context of STEAM educational scenarios: Secondary education students’ experiences | Mavrotheris, E., & Milopoulos, G. Meletiou-Mavrotheris, M. | Proceedings of EdMedia+Innovate Learning, AACE | 630-636 | |
2023 | A longitudinal study on students’ perception of their teachers’ STEAM education practices | Serradó Bayés, A., Meletiou-Mavrotheris, M. | CIEAEM74 Conference Proceedings | ||
2022 | Adopting a role-model, game-based pedagogical approach to gender equality in STEAM: The FemSTEAM Mysteries Digital Game. | Meletiou-Mavrotheris, M., Brouzou, A., Brouzos, I., Christoforou, A., & Stylianou, E. | Handbook of Research on Integrating ICTs in STEAM Education. IGI Global | 41-60 | |
2022 | The design of a training program on immersive technologies in transdisciplinary STEAM education. | Meletiou-Mavrotheris, M., Mavrotheris, E., & Rodosthenous, C. | EDULEARN22 Proceedings. IATED.ISBN: 978-84-09-42484-9 | 9804-9809 | |
2013 | Information science instruction and changes in girls' and boy's expectancy and value beliefs: In search of gender-equitable pedagogical practices. | Computers & Education | 64 | 104-115 | |
2013 | Investigating deaf students' use of visual multimedia resources in reading comprehension. | Nikolaraizi, M., Easterbrooks, S. R. | American Annals of the Deaf | 157(5) | 458-473 |
2010 | Boys’ and girls’ ICT beliefs: Do teachers matter? | Computers and Education | |||
2010 | Socioeconomic differences in elementary students’ ICT beliefs and out of school experiences. | Computers and Education | 54 | 941-950 | |
2008 | Gender issues in technology use: Perceived social support, computer self-efficacy and value beliefs, and computer use beyond school. | Chronaki, A. | Computers and Education | 51 | 1392-1404 |
2002 | What is the value of graphical displays in learning? | Educational Psychology Review | 14(3) | 261-312 |
Ημερομηνία | Τίτλος | Επιχορήγηση Από: | Ρόλος στο Ερευνητικό Projects * |
2021-2023 | ImTech4Ed: Immersive Technologies for Education | Erasmus+ | Μέλος Ερευνητικής Ομάδας |
2020-2022 | FemSTEAM Mysteries | Erasmus+ | Μέλος Ερευνητικής Ομάδας |
2015 | Γραμματισμός στο braille και προτίμηση χεριού στα άτομα με σοβαρά προβλήματα όρασης. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας | Ερευνήτρια | |
2007-2008 | Πιλοτικά εκπαιδευτικά προγράμματα για την ανάπτυξη δεξιοτήτων γραμματισμού κωφών και βαρήκοων παιδιών με έμφαση στη χρήση της τεχνολογίας. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. | Ερευνήτρια | |
2006-2007 | Διερεύνηση των στρατηγικών χρήσης λογικο-μαθηματικών εννοιών σε περιβάλλοντα χρήσης ανοιχτών λογισμικών: Θέματα φύλου και ισότητας. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας | Ερευνήτρια | |
2003-2004 | Ερευνητική παρακολούθηση της ανάπτυξης προγράμματος εκπαιδευτικής παρέμβασης για την παραγωγή εκπαιδευτικού – ενημερωτικού υλικού για θέματα υγείας, διατροφής και περιβάλλοντος. | Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (Ελλάδα) | Ερευνήτρια |
Περίοδος | Οργανισμός | Τίτλος Θέσης ή Υπηρεσίας |
2006-today | Διεθνές περιοδικό “Educational Psychology Review” | Editorial board member |
2009-today | Διεθνές περιοδικό “Computers & Education” | Ad hoc reviewer |
June 2-3, 2008 | ΟΟΣΑ | OECD Expert Meeting on ICT, Gender, and Education, Oslo. Συμμετοχή μετά από πρόσκληση. |
2012-2020 | 4th, 5th, 6th, 7th, 8th, 9th & 10th, 11th, & 20th International Conference on Computer-Supported Education (CSEDU, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017 & 2018, ). | Μέλος της διεθνούς επιστημονικής επιτροπής |
2015-2018 | 7th, 8th, 9th & 10th Conference on Mobile, Hybrid and Online Learning (2015, 2016, 2017 & 2108). | Μέλος της διεθνούς επιστημονικής επιτροπής. |
Date | Title | Awarded by: |
2001 | Rackham One-Term Dissertation Felowship | Rackham Graduate School, University of Michigan |
1993, 1994 | School of Education Academic Merit Scholarship | New York University |
1993 | Fulbright Scholarship for graduate studies in the USA | Fulbright Foundation |